۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۳۲۱۰۳۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

نیت انسان مبنای دوام بهشت و جهنم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: دوام و طولانی بودن بهشت و جهنم به دلیل نیت انسان‌ها است و این بیانگر اهمیت و جایگاه نیت در اعمال انسان است.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، روز گذشته به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد محمدی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: همه مومنان با دو فکر زندگی کرده و هرگز نسبت به آن غفلت نمی‌کنند.

 

وی افزود: خداوند در قرآن کریم از این دو فکر به صراحت نام می‎برد؛ در کنار هم بودن این دو فکر و عدم غفلت از آن بسیار حائز اهمیت است چرا که جدایی آنان برای انسان زیان به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ابراز کرد: این دو فکر در سنجش عمر و اعمال انسان همانند یک ترازو عمل می‌کند؛ یکی از آن دو فکر، اندیشیدن انسان در راستای کسب روزی حلال و معیشت دنیوی است تا با توجه به همه جوانب دنیوی نیازهای مادی خود را مرتفع کند.

 

وی افزود: خداوند شوق کسب حلال را در دل بندگان خود قرار داد تا به وسیله آن بتوانند امور زندگی خود را سامان دهند و خداوند شوق‌ها را مختلف قرار داد تا امور دنیا مختل نشود و این عین رحمت الهی به همه انسان‌ها است.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اگر انسان در هر زمینه‌ای درست فکر کند خداوند متعال با رحمت خود آن فکر را بدرقه می‌کند اما اگر فکر مثبت و نیت پاک انسان در این دنیا محقق نشود خداوند در قیامت به آن فکر و نیت پاداش پیاده شده‌اش را عطا می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: ابراهیم(ع) به فرمان خداوند اسماعیل(ع) را برای قربانی به قربان‌گاه برد و اسماعیل(ع) به پدر فرمود ای پدر از امر خدا اطاعت کن چرا که من از صابران خواهم بود؛ ابراهیم(ع) نیت قربانی را داشت اما خنجر در هنگام ذبح عمل نکرد زیرا خداوند نیت ابراهیم(ع) را قبول کرد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: دوام و طولانی بودن بهشت و جهنم به دلیل نیت انسان‌ها است و این بیانگر اهمیت و جایگاه نیت در اعمال انسان است./813/202/ب3

ارسال نظرات