۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۳۲۱۰۶۶
به پاس ارج نهادن به مقام شامخ 118 شهید استان مرکزی؛

118 اصله نهال در شهرک دانشگاهی امیرکبیر دانشگاه آزاد اراک کاشته شد

خبرگزاری رسا ـ تعداد 118 اصله نهال، به پاس ارج نهادن به مقام شامخ 118 شهید جاویدالاثر استان مرکزی در فضای شهرک دانشگاهی امیرکبیر دانشگاه آزاد اراک کاشته شد.
حجت‌الاسلام علي اکبر هراتي، مدير ستاد شاهد و امور ايثارگران واحد اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، به مناسبت روز درختکاری عصر سه شنبه تعداد 118 اصله نهال، به پاس ارج نهادن به مقام شامخ 118 شهید جاویدالاثر استان مرکزی با حضور اعضای هیأت‌رییسه، ریاست، اساتید و دانشجویان دانشکده کشاورزی واحد اراک در فضای شهرک دانشگاهی امیرکبیر کاشته شد.

 

حجت‌الاسلام علی اکبر هراتی، مدیر ستاد شاهد و امور ایثارگران واحد اراک در حاشیه برگزاری این آیین، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام فاطمیه، گفت: دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد اراک از نظر پتانسیل‌های علمی و آموزشی یکی از دانشکده‌های شاخص در واحد اراک است که می‌تواند در بحث درآمدزایی کمک خوبی برای واحد اراک باشد.

 

حجت‌الاسلام هراتی بیان کرد: با توجه به روش‌های مدرن کشاورزی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد اراک توانایی تولید انبوه محصولات گیاهان دارویی در آینده نزدیک را خواهد داشت.

 

مدیر ستاد شاهد و امور ایثارگران واحد اراک خاطر نشان کرد: در آیات و روایات ائمه معصومین (ع) توجه خاص و ویژه‌ای به حفظ منابع طبیعی و درختکاری شده است.

 

مدیر ستاد شاهد و امور ایثارگران واحد اراک با اشاره به سنت حسنه روز درختکاری در کشور، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) درباره اهمیت درختکاری فرموده‌اند؛ «اگر نهالی در دست یکی از شماست و در آستانه برپایی قیامت به اندازه کاشتن آن فرصت دارید آن را بکارد».

 

حجت‌الاسلام هراتی افزود: با توجه به آلودگی شهرهای صنعتی همه ما نسبت به حفظ محیط زیست و نگهداری از درختان و توسعه فضای سبز مسؤول هستیم.

 

شایان ذکر است، تعداد 118 اصله نهال کاشته شده از گونه‌ها‌ی ایلان، زیتون تلخ، زرشک زینتی، زبان گنجشک، کاج، صنوبر، بید و پیروکانتا است./842/202/ب1

ارسال نظرات