۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۳۲۱۰۷۹
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

حضرت زهرا با تمام وجود مقابل افرادی ایستاد که دغدغه ولایت و امامت نداشتند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) دختر پیامبر(ص) و دارای جایگاه اجتماعی ویژه ای بود، گفت: حضرت زهرا(س) همه اینها را کنار می‌گذارد و یک تنه به دفاع از ولایت می پردازد و در مقابل جمعیتی می‌ایستد که هیچ دغدغه ای در بحث ولایت و جانشینی پیامبر(ص) ندارند.
يا زهرا(س)

حجت الاسلام محمدتقی یوسفی، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) دختر پیامبر(ص) و دارای جایگاه اجتماعی ویژه ای بود، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) همه اینها را کنار می‌گذارد و یک تنه به دفاع از ولایت می پردازد و در مقابل جمعیتی می‌ایستد که هیچ دغدغه ای در بحث ولایت و جانشینی پیامبر(ص) ندارند.

 

وی ادامه داد: در این جریان هر قومی به دنبال منفعت طلبی خودشان بودند و انگار می‌خواستند میراثی را به ارث ببرند که در مقابل این افراد و در این وضعیت حضرت زهرا(س) حتی جان خودشان را می دهند و آبروی خود را برای اسلام می گذارند تا از ولایت و دین دفاع کنند.

 

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پدر بزرگوارشان برای اثبات حق امیرمومنان(ع) تلاش‌های فراوانی کردند، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار از امام علی(ع) درخواست می‌کردند که او را سوار بر مرکب کند تا به درب خانه تک تک افراد برود و واقعه غدیر را به یادشان بیاورد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز کرد: هادی حضرت زهرا(س) در زمانی که در خانه پدر بزرگوارشان بودند، جبرئیل امین بود و حضرت مکارم اخلاقی را از ایشان فرا می‌گرفت و بعد از این در کنار امیرمؤمنان که دست پرورده پیامبراکرم(ص) بودند عمر خود را سپری کردند.

 

وی ادامه داد: کسی که عمرش را در کنار دو شخصیتی مانند پیامبراکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) عمر خود را گذرانده، قطعأ تأثیرات ویژه‌ای از این دو بزرگوار کسب کرده‌اند و انسان‌ها می‌توانند ایشان را به عنوان یک الگوی شخصیتی برای خود انتخاب کنند.

 

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا(س) با پیامبر اکرم(ص) بسیار به هم نزدیک است، ابراز کرد: حضرت زهرا(س) در همه ابعاد شخصیتی از جمله عبادی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی شبیهه پدر بزرگوارشان بودند.

 

حجت اسلام یوسفی اضافه کرد: رفتارهای اجتماعی پیامبر اکرم(ص) و رفتارهای که زهرا(س) داشتند را وقتی در کنار هم می‏گذاریم مشاهده می شود که این دو بزرگوار چقدر به هم شباهت دارند و شناخت صدیقه طاهره(س) می‌تواند مقدمه شناخت پیامبر(ص) باشد./875/302/ب2

ارسال نظرات