۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۳۲۱۱۲۸
معاون فرهگی اوقاف لرستان خبر داد؛

فعالیت 110 مبلغ در بقاع متبرکه لرستان به مناسبت ایام فاطمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهگی اوقاف لرستان گفت: در دهه دوم ایام فاطمیه 110 مبلغ اعزامی از استان قم به همراه مبلغان بومی در بقاع متبرکه استان مشغول فعالیت هستند.
يا زهرا(س)

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف وامور خیریه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درخرم آباد، بیان داشت: ایام فاطمیه فرصتی برای تبیین فرهنگ فاطمی در جامعه است.

 

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه در بقاع متبرکه لرستان، افزود: هدف از اجرای این برنامه ها تبیین، ترویج و نهادینه ‌کردن فرهنگ فاطمی و سیره عملی حضرت زهرا(س) ر جامعه به ویژه بین قشر بانوان است.

 

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به این که در دهه نخست ایام فاطمیه نیز مبلغان در امامزادگان استان حضور داشته اند، خاطرنشان کرد: در دهه دوم این ایام نیز هم اکنون 110 مبلغ غیربومی و مبلغان بومی استان در امامزادگان و مناطق محروم لرستان مشغول فعالیت هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم ایام فاطمیه در بقاع متبرکه، خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های ایام فاطمیه در 50 امامزاده شاخص استان لرستان برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف لرستان هدف از اعزام مبلغان به بقاع متبرکه در ایام فاطمیه را ترویج علوم دینی و برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد و اظهار داشت: مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) در روز شهادت، صبح، عصر و شب شهادت این بانوی بزرگ اسلام در امامزادگان استان برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور مبلغان تا پایان ایام فاطمیه در بقاع متبرکه لرستان، بیان کرد: بصیرت بخشی به عزاداران ‏فاطمی و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران در محوریت کار مبلغان قرار دارد.

 

حجت الاسلام عباس زاده اظهار داشت: پاسخگویی به مسائل شرعی و دینی مبلغان، بیان احکام و معارف دینی، سخنرانی در جهت تبیین ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه(س) و الگوگیری از این بانوی بزرگ اسلام در زندگی شخصی و اجتماعی از فعالیت مبلغان اعزامی است.

 

وی اقامه نماز، برگزاری زیارت حضرت فاطمه‌ زهرا(س)، محافل قرآنی وبرپایی ایستگاه های صلواتی را از دیگر برنامه ها مبلغان اعزامی در بقاع متبرکه استان لرستان بیان کرد./9459/302/ب2

ارسال نظرات