۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۳۲۱۱۴۳
استاد حوزه علمیه:

امر به معروف و نهی از منکر، جامعه دینی را از انحراف باز می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی بیان کرد و گفت: انجام این عمل و توجه به مؤلفه های امر به معروف و نهی از منکر موجب جلوگیری از انحراف جامعه دینی می شود.
گفتمان ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی اکبر محمدی، استاد حوزه علمیه لرستان، ظهر امروز در برگزاری گفتمان دینی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر که در مدرسه علمیه خواهران محدثه شهرستان بروجرد برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، گفت: ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای آشنایی با سیره عملی، اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه(س) است.

 

وی حضرت فاطمه(س) را الگویی کامل برای دختران و بانوان جامعه بیان کرد و افزود: بانوان با الگوگیری از زندگی حضرت فاطمه(س) در جهت تربیت دینی فرزندان قدم بردارند.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به نقش بانوان در حفظ کانون خانواده بیان کرد: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ فاطمی باید در اولویت فعالیت تبلیغی مبلغان قرار گیرد.

 

این استاد حوزه علمیه لرستان اظهار داشت: امر به معروف در سه مرحله قلبی، زبانی و عملی انجام می‌شود و توجه به این مراحل در زمینه امربه معروف و نهی از منکر اثرگذار است.

 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در مرحله قلبی با خودداری از اعمال ناپسند موجب اثرگذاری بر دیگران در دوری از کارهای ناپسند می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: در مرحله زبانی نیز می توان با بیان احادیث معصومین(ع) و بزرگان در مدح کارهای پسندیده و قبح کارهای ناپسند، با زبان خوش، نصیحت و در زمان مناسب و در لحظاتی که مرتکب احساس سرخوردگی افراد نشود دیگران را از انجام عمل ناپسند بازداشت.

 

وی در ادامه بیان کرد: در رابطه با مرحله عملی نیز انجام این عمل از سوی آمران و ضابطین قانونی و یاوران امر به معروف بهتر و مفیدتر است.

 

استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر راهی مناسب در جهت تقویت ارزش ها در جامعه است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر موجب جلوگیری از انحراف جامعه دینی می شود.

 

وی با اشاره به ثمرات عمل و توجه به امر به معروف و نهی از منکر، یادآور شد: عمل به این فریضه دینی و الهی موجب جلوگیری از رفتن جوانان به سمت دسیسه های دشمن می شود./9459/202/ب1

ارسال نظرات