۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۲۱۱۶۵
در حرم رضوی صورت می گیرد؛

قرائت خطبه فدکیه در جمع عزاداران فاطمی برای نخستین بار

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خطبه فدکیه امسال برای نخستین بار در حرم رضوی قرائت می شود.
حرم رضوي

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: خطبه فدکیه امسال برای نخستین بار همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر رضوی قرائت می شود.

 

وی تصریح کرد: خطبه فدکیه در اجتماع عزاداران فاطمی که ساعت 9:30 تا 11 در صحن انقلاب صورت می گیرد، قرائت و به صورت زنده از شبکه سراسری صدا و سیما پخش می شود.

 

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: عزاداران فاطمی ساعت8:30 صبح یکشنبه 23 اسفندماه از میدان شهدای مشهد حرکت و با اجتماع در صحن انقلاب اسلامی در رثای شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) به سوگ می نشینند.

 

به گفته معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در این اجتماع در حرم رضوی به ایراد سخنرانی می پردازد.

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: این اجتماع با حضور مردم شهید پرور مشهد، خانواده های شهدا و ایثارگران، هیئات مذهبی، علما، فضلا، طلاب و روحانیون حوزه های علمیه صورت می گیرد.

 

بر اساس این گزارش شرح خطبه فدکیه از سوی حجت الاسلام شیخ محمدالهی خراسان، استاد حوزه علمیه سفیران زاهدان در حسینیه هنر مشهد نیز تبیین می شود.

 

مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در این حسینیه از ساعت 19:30 تا 21:30 به مدت از مدت پنج شب از امشب در حسینیه هنر مشهد برگزار می شود./1308/302/ب3

ارسال نظرات