۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۳۲۱۱۹۷
دبیر کل آموزش و توسعه مشارکت معاونت قرآن و عترت مطرح کرد؛

برگزاری مراسم فینال قاریان برجسته قرآنی در کربلای معلی

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل آموزش و توسعه مشارکت معاونت قرآن و عترت گفت: در سال جاری از میان نوجوانان 20 قاری برجسته انتخاب شدند که مراسم فینال آنها به تاریخ 21 و 22 اسفند در کربلای معلی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمد علي خسروي، معاون پژوهشي موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره)

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد علی خسروی دبیر کل آموزش و توسعه مشارکت معاونت قرآن و عترت بعد از ظهر امروز 19 اسفندماه در مراسم بدرقه قاریان برگزیده «شوق تلاوت» که در نمازخانه معاونت قرآن و عترت برگزار شد، با اشاره به مفهوم کوثر، گفت: کوثر به معنای خیر کثیر و مصداق کامل آن قرآن، حضرت زهرا(س) و حوض کوثر است.

 

وی با اشاره به حدیث ثقلین، افزود: قرآن خیر دنیا و آخرت، حضرت زهرا(س) عصاره ائمه معصومین(ع) و حوض کوثر تلفیق قرآن و عترت است، چرا که فهم و درک عالی قرآن با روایات و احادیث ائمه معصومین(ع) امکان‌پذیر است.

 

حجت‌الاسلام خسروی عنوان کرد: امید که شما تالیان و قاریان قرآن کریم در کربلای معلی برای برطرف شدن گرفتاری مسلمانان دعا کنید که درگیر فتنه‌هایی هستند که تیشه به ریشه اسلام زده و کشورهای اسلامی اسلامی را به آتش کشیدند.

 

دبیر کل آموزش و توسعه مشارکت معاونت قرآن و عترت بیان داشت: امروز در کشور 2 هزار موسسه قرآنی وجود دارد که توسط مردم اداره شده و به تربیت قاریان و حافظان قرآنی می‌پردازند.

 

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد این مؤسسات قرآنی را را به لحاظ اصول کار هدایت کرده و از نظر مالی نیز به حد توان حمایت لازم را دارد.

 

حجت‌الاسلام خسروی با اشاره به طرح ملی تلاوت، ابراز کرد: این طرح در سال 91 عملیاتی شد که در سال جاری چهارمین دوره آن در حال برگزاری است، که طی آن بیش از 80 قاری برجسته کشوری تربیت شده است.

 

دبیر کل آموزش و توسعه مشارکت معاونت قرآن و عترت در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری از میان نوجوانان 20 قاری برجسته انتخاب شدند که مراسم فینال آنها به تاریخ 21 و 22 اسفند در کربلای معلی برگزار می‌شود./807/202/ب3

ارسال نظرات