۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۳۲۱۲۵۸
امیرآبادی:

مرحله دوم انتخابات نقش مهمی در تعیین هیأت رییسه مجلس دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی انتخابات دور دوم را با اهمیت دانست و گفت: مرحله دوم قطعا نقش مهمی در تعیین هیأت رییسه، کمسیون ها، فراکسیون ها و شعب مجلس دارد؛ امیدواریم آنچه رقم می خورد موجب خیر و برکت برای ملت و نظام باشد.
احمد امير آبادي فراهاني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی نماینده منتخب مردم قم در مجلس دهم در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی  از مراجع تقلید به ارائه گزارشی از انتخابات مجلس دهم در سطح کشور پرداخت و اظهار داشت: در مرحله اول تکلیف  221 کرسی مشخص شده و 69 کرسی باقی مانده است.

 

وی افزود: از این تعداد 104 کرسی متعلق به اصولگرایان  و 97 کرسی متعلق به اصلاح طلبان یا اعتدالگریان است و 16 کرسی نیز به مستقل ها رسیده است؛ از این 16 کرسی مستقل، 12 نفر همسو با اصولگرایان و 4 نفر همسو با اصلاح طلبان هستند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از 69 کرسی باقی مانده مجلس، در 9 حوزه انتخابیه رقابت میان اصولگرایان است و در 10 حوزه اصلاح طلبان با یکدیگر رقابت دارند و در 50 حوزه انتخابیه دیگر اصولگریان در برابر اصلاح طلبان، اعتدالگریان و یا مستقل ها قرار دارند.

 

امیرآبادی انتخابات دور دوم را با اهمیت دانست و گفت: مرحله دوم قطعا نقش مهمی در تعیین هیأت رییسه، کمسیون ها، فراکسیون ها و شعب مجلس دارد؛ امیدواریم آنچه رقم می خورد موجب خیر و برکت برای ملت و نظام باشد.

 

وی با بیان این که اصلاح طلبان و اصولگریان تفکر جداگانه ای برای اداره مجلس دارند، ابراز داشت: به نظر بنده در این زمینه حد وسط  وجود ندارد؛ باید همه به دولت کمک کنیم با ارائه برنامه های اساسی، مشکلات اقتصادی اعم از رکود، اشتغال جوانان و تولید حل شود و همچنین معضلات اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق برطرف شود.

 

نماینده منتخب قم در مجلس دهم با تأکید بر این که در زمینه اقصادی باید رویکرد جدیدی را در پیش بگیریم، گفت: از 220 هزار میلیارد بوجه مصوب، 180 هزار میلیارد خرج اداره دولت می شود و فقط 40 هزار میلیارد تومان باقی می ماند که 20 هزار میلیارد تومان آن از محل درآمد فروش املاک دولتی است که هیچگاه فروخته نمی شود و 20 هزار میلیارد تومان دیگر نیز از محل فروش نفت تأمین می شود.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی وضعیت فروش نفت را اسف بار توصیف کرد و ابراز داشت: 19 دلار خرج هر بشکه نفت می شود و با فروش 25 دلاری به جایی نمی رسیم؛ بنابراین برای عمران و آبادانی کشور باید فکر جدیدی شود و از ظرفیت های بخش خصوصی و یا حتی سرمایه گذاری های خارجی استفاده شود البته با رعایت و حفظ اصول انقلاب.

 

امیرآبادی با بیان اینکه همه تلاش خود را به کار می گیریم که مجلس دچار افراط و تفریط نشود، گفت: درجایی که دولت بخواهد مشکلات اساسی مردم را حل کند ما باید با جان و دل به آنها کمک کنیم اما آنجایی که بخواهند دست اندازی به بیت المال کنند، به حاشیه بروند و یا ارزش های اسلامی و انقلابی را زیر سؤال ببرند مطمئنا باید جلویشان بایستیم؛ این وظیفه اصلی ما است.

 

وی بحث بانکداری اسلامی را یکی از دغدغه های اصلی مراجع در زمینه اقتصادی عنوان کرد و ابراز داشت: در راستای رفع این دغدغه بنده پیشنهاد دادم که یک مجتهد عضو شورای پول و اعتبار شود که حق رأی داشته باشد؛ الحمدلله این پیشنهاد تصویب شد و هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و ان شاء الله به تصویب نهایی خواهد رسید./928/پ202/ج1

ارسال نظرات