۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۳۲۱۲۷۰
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

محبت و حب الهی شیعیان از دیدگاه حضرت زهرا

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت اینکه قلب و روح ما از ارزش و اهمیت محبت برخوردار است، گفت: بعضی‌ افراد حب الهی دارند و بعضی‌ها از محبت رفاقتی برخوردارند یعنی تا حدی با امام زمان عصر خود ارتباط معنوی و دوستی نزدیکی دارند که با یک اشاره دل‌هایشان به سمت یار پر می‌کشد.
حجت الاسلام عليرضا آشوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علیرضا آشوری استاد حوزه علمیه در استان قزوین امشب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت بیبی دو عالم بانوی کرامت حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد گفت: انشاء الله روزی می‌رسد که ما شیعیان امام زمان (عج) را می‌بینیم که این خود باعث شدت یافت محبت عرفانی و ملکوتی در وجود ما می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اینکه همه ما از ارزش و اهمیت محبت برخورداریم، افزود: بعضی‌ افراد حب الهی دارند و بعضی‌ها از محبت رفاقتی برخوردارند یعنی تا حدی با امام زمان عصر خود ارتباط معنوی و دوستی نزدیکی دارند که با یک اشاره دل‌هایشان به سمت یار پر می‌کشد.

 

حجت الاسلام آشوری در ادامه با توجه به معنای حب الهی، ابراز کرد: حب به معنای دوستی است، شما وقتی با یک فردی دوست هستید رابطه مهربانی نه چندان نزدیکی دارید و ممکن است هر کاری را برایش نکنید اما با کسی رفقیق باشید حتی ممکن است از جان هم برای او مایه بگزارید و او را از هر چیزی بیشتر بخواهید که مهم ترین تفاوت دوست و رفیق همین است که مرتبه رفیق بالاتر از دوست است.

 

این استاد حوزوی با بیان اینکه حضرت فاطمه الزهرا(س) برای شیعه محب قرار داده است، بیان کرد:‌ ببینید و بنگرید که ما به شما شیعیان چه گفته‌ایم‌ که باید به آن‌ها عمل کنید و راه‌نمای مسیر  زندگی خود قرار دهید.

 

وی در ادامه افزود: دستوراتی که از جانب حضرت معصومه(س) مشخص شده، این است که فرق حلال و حرام را بدانید، به دنبال مال حرام نباشید، بدانید معنی حلال و حرام چیست و به آن عمل کنید.

 

دین‌داری همان مردانگی است

این کارشناس دینی با اشاره به اهمیت معنی واقعی دین، اظهار کرد: دین یعنی مردانگی داشتن، نامرد نبودن که همه دین و پایه و اساس آن دستوراتی که از ابتدا تا انتها از 124 هزار پیامبر گرفته تا دین رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) که همین حال وجود نازنین امام زمان (عج) است که آمده.

 

مهم ترین پایه و اساس دین مردانگی است 

این کارشناس حوزوی ادامه داد: از مهم ترین صفات مردانگی می‌توان گفت که مرد اهل دروغ نیست، اهل خیانت نیست، مرد دنبال مال حرام نیست و اصلا مرد مردانگیش اجازه این کار‌ها را نمی‌دهد.

 

وی در پایان با اشاره به وجود امیرمؤمنان علی(ع)، گفت: وقتی کسی این صفات را دارا باشد و در خودش جمع بکند مردانگی دارد که تنها مرد عالم وجود نازنین و مقدس حضرت امیرمؤمنان حیدر کرار علی(ع) است که بالادست ایشاندر عالم خلقت تا به امروز نیامده است./955/202/ب2

ارسال نظرات