۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۳۲۱۲۹۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

تداوم فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت های جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان این که تداوم فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت های مهم جامعه اسلامی است، گفت: شهدا و ایثارگران با نثار جان پاک خود نقشه راه نظام و انقلاب را به روشنی نمایان کردند و سبب سربلندی ایران اسلامی در جهان شدند.
مهدي حقيقي، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مهدی حقیقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی شب گذشته در دیدار با خانواده های شهیدان 'سیدحسین میروهابی' و 'علی خطار' بیان کرد: به اذعان قرآن کریم شهدا زنده هستند و در نزد خداوند متعال جایگاه ویژه ای دارند.

 

شهدا سبب سربلندی ایران اسلامی در جهان شدند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان این که رزمندگان ایران اسلامی به عشق اسلام، امام و میهن با کمترین امکانات و سلاح ها به جنگ با دشمن رفتند، گفت: جنگ تحمیلی با همه خسارات و مشکلاتی که برایمان بوجود آورد ایران اسلامی را با عزت و مقتدر کرد.

 

حقیقی با بیان این که تداوم فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت های مهم جامعه اسلامی است، گفت: شهدا و ایثارگران با نثار جان پاک خود نقشه راه نظام و انقلاب را به روشنی نمایان کردند و سبب سربلندی ایران اسلامی در جهان شدند.

 

سرکشی و رفع مشکلات خانواده شهدا وظیفه ای همگانی

حقیقی با بیان این که شهدا با دادن خون پاک خود به هدفی والا و ارزشمند دست یافتند، گفت: امروز مردم و مسؤولان آرامش جامعه را مدیون رشادت‌های شهیدان هستند و در این در این راستا همگان باید همواره از خانواده شهدا دلجویی و رسیدگی داشته باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان این که وظیفه ما در قبال خانواده شهدا سرکشی و رفع مشکلات آنها است که این کمترین کاری است که می توانیم انجام دهیم، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان در لحظه لحظه این زمان دلیلی محکم بر زنده بودن شهدا است.

 

صیانت از فرهنگ شهید و شهادت

حقیقی احیای نام و یاد شهدا را در بطن جامعه برای هر زمانی راهی اثرگذار در ترویج فرهنگ شهادت است دانست و اظهار کرد: صیانت از فرهنگ شهید و شهادت و ترویج و نهادینه کردن آن به عنوان یک کار معنوی بزرگ محسوب می شود و در این راستا جامعه وظیفه‌ای خطیر بر دوش دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران را قشری ارزشمند برای مردم، نظام و انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شهدا وظیفه ای که برعهده داشتند را به اسلام و کشور ادا کردند و امروز وظیفه ما است که در تکریم خانواده شهدا گام برداریم.

 

شایان ذکر است، استان مرکزی بیش از شش هزار و 300 شهید و 12 هزار و 400 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./842/202/ب1

ارسال نظرات