۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۳۲۱۳۲۴
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد صفهان خبر داد؛

ثبت بیش از 1700 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از ثبت بیش از 1700 کانون فرهنگی هنری در مساجد سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد 1400 مسجد دارای واحد خواهران هستند.
حجت الاسلام معتمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، ظهر امروز در همایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شهرضا، عنوان کرد: فعالیت در عرصه مساجد، در زمره بهترین باقیات و صالحات است.
 
وی تصریح کرد: افرادی که در هر عنوان، در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنند، در واقع خدمت‌گزاران صدیق اسلام و مذهب تشیع هستند که اقدامات سازنده آن‌ها، ثمرات مفیدی در جامعه باقی می‌گذارد.
 
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اظهار کرد: پروردگار به همه انسان‌ها فرصت‌هایی برای خدمت و کسب مدارج عالی معنوی می‌دهد، اما همه افراد از این موقعیت‌ها استفاده نمی‌کنند و در مقابل تعدادی هم با بهره‌گیری از این فرصت‌ها درجات عالی معنوی را طی می‌کنند.
 
حجت الاسلام معتمدی حضور در مساجد را از لحاظ معنوی و تربیتی و اخروی حائز اهمیت دانست و افزود: هم افزایی و تعامل بین مجموعه فعالان این عرصه با مدیریت امام جماعت برای نیل به نتیجه ای مطلوب غیرقابل انکار است.
 
وی با بیان این مطلب که فعالیت‌های فرهنگی که به دست مردم صورت گیرد، ماندگار خواهد ماند، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مردمی تعریف خاص قانونی و آیین نامه‌ای دارند و به همین لحاظ است که تمامی دست آوردهای فرهنگی آن‌ها بر آحاد مختلف مردم و به ویژه جوانان تأثیر قابل توجهی می‌گذارد.
 
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، از وجود یک هزار و بیست کتابخانه در مساجد و مصلاهای استان خبر داد و گفت: ظرفیتی که استان اصفهان در امور دینی و فرهنگی دارد بی‌نظیر است و مردم و مسؤولان باید از این ظرفیت به بهترین شیوه استفاده کنند.
 
حجت الاسلام معتمدی اضافه کرد: 22 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور ایجاد شده است و استان اصفهان با 1710 کانون فرهنگی هنری بیشترین سهم را در کشور، از این نظر دارد.
 
وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان از نظر کیفی‌سازی فعالیت‌ها دارای رتبه برتر در کشور هستند.
 
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد رسالت بزرگی در اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب دارا هستند و باید تمام فعالیت‌های این مراکز به سمت و سویی برود که با شکست دشمن در جبهه فرهنگی، دغدغه‌های موجود را نیز برطرف کنند.
 
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در پایان از ثبت بیش از 1700 کانون فرهنگی هنری در مساجد سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد 1400 مسج، دارای واحد خواهران هستند./868/202/ب2
ارسال نظرات