۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۱۳۸۱
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان:

روز بزرگداشت شهدا تقویت بنیه دفاعی و ترویج روحیه رزمندگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کرمان گفت: بزرگداشت روز شهدا، تقویت بنیه دفاعی و ترویج روحیه رزمندگان و تجلیل از خانواده شهدا است و همه باید در این زمینه تلاش کنند.
حسني سعدي

محمد رضا حسنی سعدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در آستانه 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، اظهار کرد: عزت و آبروی ایران اسلامی از برکت خون شهدا است و روز بزرگداشت شهدا یعنی این که ما بدانیم 17 هزار شهید ترور داریم و این روز به ما یادآوری می‌کند تعدادی از جانبازان ما همچون شهید زریسفی، شهید احمد زنگی آبادی، شهید محمد نوری و شهید محمد کاظمی قطع نخاع، قطع دست و پا و شیمیایی بودند.


وی بیان کرد: روز بزرگداشت شهدا یعنی این که بدانیم همین الان تعدادی از جوانان این مملکت صدها کیلومتر آن طرف وطن خودشان و به عنوان خاکریز اول در سوریه و عراق جلوی پیشروی داعش را می‌گیرند که یک روزی به پشت مرزهای ما نرسند.


حسنی سعدی تصریح کرد: سه سال گذشته طی انجام یک نظرسنجی فقط 1.5 درصد مردم می‌دانستند، 22 اسفند روز شهدا است و بعد از آن با تلاش رسانه ها به 15 درصد و سال قبل به 25 درصد رسید و امسال هدفمان مطلع کردن حدود 50 درصد مردم از این روز است.


مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کرمان به 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1378 مصوب کرد که این روز به عنوان روز بزرگداشت شهدا نام گذاری شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: 15 شهید مدافع حرم در استان کرمان وجود دارد و 6 هزار و 424 فرزند شهید در استان کرمان حضور دارند و تعداد جانبازان استان کرمان 18 هزار و 999 نفر است و حدود یک هزار شهید در گلزار شهدای کرمان دفن که از این تعداد 22 شهید گمنام و 921 شهید نامدار هستند.


حسنی‌سعدی عنوان کرد: 48 شهید سادات، 11 روحانی، سه شهید خلبان، 16 شهید معلم، 126 دانش آموز شهید، 69 شهید غدیر، 62 شهید ناجا، هفت شهید راننده بسیجی، 13 شهید جهادگر، سه شهید ترور، چهار شهید انقلاب، 54 شهید ارتش، 54 شهید پاسدار، یک شهید عراقی، یک شهید حرم، دو مدیرکل شهید و یک شهید جدید الاسلام در گلزار شهدای کرمان آرمیده اند.


این مسؤول ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، تعداد شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مرز، امنیت و ترور در کشور 223 هزار و 683 شهید است، در حال حاضر برخی افراد جامعه اطلاع ندارند که چه شهدای عزیز و دلاوری داشتیم و این عزت و آبرویی که داریم نتیجه ایثار و از خودگذشتگی چه کسانی است.


وی ابراز کرد: استان کرمان در روز 22 اسفند برنامه هایی چون عطرافشانی، غبارروبی و تعویض پرچم گلزارهای شهدای استان کرمان را در دستور کار دارد، تجلیل از خادمان، مادران و همسران شهدا، دیدار با خانواده شهدا و سخنرانی مسؤولان قبل از خطبه نماز جمعه 21 اسفند و مسابقه پیامکی نامه‌ای به شهید نیز از سوی آموزش و پرورش در استان کرمان را از جمله برنامه های روز بزرگداشت شهدا در استان کرمان اعلام کرد.


حسنی‌سعدی در پایان اضافه کرد: بزرگداشت روز شهدا، تقویت بنیه دفاعی و ترویج روحیه رزمندگان و تجلیل از خانواده شهدا است و همه باید در این زمینه تلاش کنند./9709/302/ب2

ارسال نظرات