۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۳۲۱۳۹۹
امام جمعه رفسنجان:

حرکت در مسیر حرام و بی عفتی از غفلت ناشی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رفسنجان با بیان این که حضرت زهرا(س) بسیار به یاد مرگ بود و در شب ازدواج نیز از تنهایی شب اول قبر هراس داشت، گفت: همواره به یاد مرگ بودن انسان را از حرام‌ها، بی عفتی ها و بی صداقتی ها دور می سازد، حرام و بی عفتی از غفلت ناشی می شود.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، بهترین شخصیت و الگو برای همه زنان عالم را فاطمه زهرا(س) دانست و اظهار کرد: باید در زندگی آن حضرت را به عنوان یک اسوه باطنی انتخاب کنیم والگو گرفتن از آن حضرت تنها اختصاص به زنان ندارد؛ بلکه مردان نیز با ید در ابعاد مختلف همچون ولایت مداری و تربیت فرزند از آن حضرت الگو بگیرند و شایسته به عمق معرفت آن حضرت در ایام شهادتش پی برده شود.


وی شناخت حضرت فاطمه (س) و ایجاد بصیرت فاطمی را در جلوگیری از انحرافات ضروری بیان کرد و افزود: شخصیتی همچون فاطمه زهرا (س) با آن همه الهامات و توجهاتی که از سوی خداوند می‌شد باید الگوی تمام بانوان باشد و از زندگی ایشان سرمشق بگیرند.


امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: امام علی (ع) احترام زیادی برای آن حضرت داشتند و پیامبر (ص) نیز ایشان را پاره تن خویش نامیدند و فرمودند« نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود، فاطمه (س) است»، و بعد از رحلت جانسوز پیامبر (ص) دشمنان، خاندان ایشان را آزار و اذیت کردند، در خانه حضرت فاطمه (س) را به آتش کشیدند و پهلوی مبارک آن حضرت را مجروح کردند.

 

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان این که حضرت زهرا(س) بسیار به یاد مرگ بود و در شب ازدواج نیز از تنهایی شب اول قبر هراس داشت، ابراز کرد: همواره به یاد مرگ بودن انسان را از حرامها، بی عفتیها و بی صداقتی ها دور می سازد، حرام و بی عفتی از غفلت ناشی می شود.


وی عنوان کرد: هر آن چه که از سوی خدا به پیامبر(ص) نازل می شد، حضرت زهرا(س) آن را انجام می داد و عمل می کرد، از معروف‌ترین اسامی آن حضرت «صدیقه» بود که به معنای کسی است که آن چه می گوید، عمل می کند.


امام جمعه رفسنجان با اشاره به شهادت حضرت فاطمه(س) اضافه کرد: پس از رحلت پیغمبر اکرم(ص) پایه‌های روحی حضرت زهرا(س) خراب شده بود و پیوسته گریه می‌کردند و کسی را که مصیبت از دست دادن پدر داشت در کوچه سیلی زدند و حقش را از وی گرفتند.


حجت الاسلام رمضانی پور گفت: زنده نگه داشتن یاد حضرت فاطمه (س) و اقامه عزا برای ایشان واجب است و مجالس عزا در منازل، مساجد و تکایا یکی از نشانه‌های حب اهل ‌بیت (ع) است، و ما هرچه داریم از اهل ‌بیت(ع) داریم.


وی اظهار کرد: حضرت زهرا(س) الگوی کاملی برای تمام بانوان است و حضرت زهرا(س) الگوی کاملی برای تمام بانوان در حفظ حجاب در سطح جامعه است؛ بزرگداشت ایام فاطمیه بزرگداشت دستاوردها و تلاش های پیامبر مکرم اسلام(ص)، حضرت علی(ع) و ائمه اطهار(ع) است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت بلکه باید مجالس عزاداری حضرت فاطمه(س) را همچون دهه محرم پر رونق کنیم.


امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: فاطمه نورِ نور است و کسی که قلبش دائماً با این کانون نور مرتبط باشد؛ قلبش و وجودش یک پارچه نور می‌شود و چنین شخصی مایه‌ی نورانیّت در جامعه‌ی ظلمانی می‌شود، و باید دل دائم در ارتباط و پیوند با حقیقت فاطمی باشد؛ که اگر چنین ارتباط مستمری باشد؛ خدا می‌داند چه نورانیّتی را برای انسان در پی می‌آورد./9709/302/ب2

ارسال نظرات