۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۳۲۱۴۰۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

حضرت فاطمه سیده نساء زنان بهشتی از اول عالم خلقت تا قیامت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین گفت: در حالی که خداوند همه عالم هستی را متاع قلیل، یعنی بسیار کوچک دانسته، حضرت فاطمه (س) را خیر کثیر می‌داند و این بیان، خوبی عظمت و بزرگی حضرت فاطمه (س) را نشان می‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع روستای خرم آباد دشتابی برگزار شد با تسلیت این ایام، گفت: باید تلاش کنیم نماز جمعه و جماعت‌ها با حضور پرشورتر جوانان برگزار شود تا شادابی و نشاط همواره در مراسمات مذهبی مشاهده شود.

 

وی در ادامه به ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه (س) مصداق بارز قرآن کریم است و تفسیر قرآن کریم همان تفسیر ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه تفسیر دشمنان و دوستان خدای متعال، تفسیر دوستان و دشمنان حضرت فاطمه (س) است، ابراز کرد: امام صادق (ع) فرموده «لیله» که در سوره قدر آمده به معنای فاطمه است.

 

وی در ادامه بیان کرد: علامه حسن زاده آملی (حفظه الله) در این خصوص توضیح داده همانطوری که در شب قدر قرآن نازل شده، از لیله‌القدرِ فاطمه 11 قرآن ناطق (امامان معصوم ) به عالم وجود ما نزول کرده‌اند.

 

این کارشناس دینی در ادامه بیان کرد: همین که فرزند پیامبر (ص) از دنیا رفت، همزمان خورشید گرفتگی رخ داد و آن‌هایی که این صحنه را مشاهده کردندحتی کسانی که دشمن ایشان بودند متعجب شدند و خورشید گرفتگی را از مقام بالای ایشان نزد خدای متعال تفسیر کردند.

 

وی در این خصوص ادامه داد: پیامبر (ص) بعد از چنین تفسیرهایی می‌توانست سکوت کند و مردم هم این تفاسیر را باور کنند اما از آن‌جایی که ایشان نمی‌خواستند مردم خرافاتی بار بیایند، آن‌ها را جمع کردند و به آن‌ها گفتند که پدیده خورشید گرفتگی ارتباطی به فوت پسر من ندارد و به صورت اتفاقی این دو اتفاق همزمان شده‌اند.

 

این کارشناس حوزوی با بیان اینکه جاهلین در دوران پیامبر (ص) دختران و زنان را در جرگه آدمیت به حساب نمی‌آوردند، عنوان کرد: امروزه در دنیا عده‌ای ادعای حمایت از حقوق زنان را دارند اما در عمل زنان و کودکان یمنی بر اثر حملات موشکی آن‌ها، زیر آوارها دفن می‌شوند.

 

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه زندگی همراه با امنیت حق هر انسانی است، یادآور شد: آمریکایی‌ها با هواپیماهای بدون سرنشینشان عروسی‌های زیادی را در افغانستان زیر بمباران قرار می‌دادند و مردان و زنان را به خاک و خون می‌کشیدند و عروسی‌ها را به عزا تبدیل می‌کردند این در حالی است که آن‌ها داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند.

 

وی در ادامه با توجه به آوارگان سوری و عراقی اظهار کرد: در نتیجه سیاست‌های ضد بشری غرب به این روز افتاده‌اند و در بیابان‌ها دچار اسارت، سرما، گرسنگی و بدترین سختی‌ها شده‌اند.

 

این مفسر قرآن با اشاره به مصداق بارز حقوق بشر  بیان می‌کند: قرآن تأکید می‌کند که باید به داد مظلومان برسیم و خداوند می‌فرماید "شما را چه شده است که در راه خدا و برای نجات مستضعفان قیام نمی‌کنید و با دشمنان خدا نمی‌جنگید" و این مصداق بارز حقوق بشر است.

 

وی تصریح کرد: پس از فوت پسر پیامبر (ص) عده‌ای ایشان را به ابتر یعنی بدون دنباله، خطاب کردند و خدای متعال به پیامبر (ص) فرمود به زودی چیزی به تو خواهم داد که تو راضی و خوشنود خواهی شد و پس از تولد حضرت فاطمه (س) فرمود ما به تو خیر کثیر عطا کردیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در حالی که خداوند همه عالم هستی را متاع قلیل، یعنی بسیار کوچک دانسته، حضرت فاطمه (س) را خیر کثیر می‌داند و این بیان به خوبی عظمت و بزرگی حضرت فاطمه (س) را نشان می‌دهد.

 

وی در پایان گفت: رسول اکرم (ص) فرموده‌اند که حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) سیده نساء زنان، از اول عالم تا قیامت و همه زنان بهشت است و این عظمت به خاطر خاتمیت پیامبر (ص)، قرآن و دین اسلام است و باید از مکتب ایشان الگو معرفی شود که امام علی (ع) الگوی مردان و حضرت زهرا (س) الگوی زنان عالم است./955/102/ب1

ارسال نظرات