۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۳۲۱۴۱۳
فاطمیه (16)

حضرت زهرا جهاد را در هر دو بعد آن محقق کردند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که حضرت زهرا(س) جهاد را در هر دو بعد آن یعنی جهاد خانه داری و جهاد فی سیبل الله محقق کردند، گفت: حضرت زهرا(س) بهترین اسوه برای زنان و مردان عالم هستند.
شهادت حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بیگدلی، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به این که حضرت زهرا(س) جهاد را در هر دو بعد آن یعنی جهاد خانه داری و جهاد فی سیبل الله محقق کردند، گفت: ایشان بهترین اسوه برای زنان و مردان عالم هستند.

 

وی با رد ادعای کسانی که بیان می کنند پیامبر اسلام(ص) درباره جانشین بعد از خود وصیت نکرده است، افزود: نبی مکرم اسلام(ص) که این اندازه درباره وصیت توصیه کرده اند، چطور می شود نسبت به مسئله مهمی چون جانشینی بعد از خود وصیتی نکرده باشند.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بعضی از وصیت ها به صورت شفاهی مطرح می شود ولی بعضی از وصیت ها به صورت مکتوب است که فرد آن را نوشته و در جای مشخصی قرار می دهد یا به برخی افراد به امانت واگذار می شود.


حجت الاسلام بیگدلی با بیان این که حضرت زهرا(س) دارای وصایای شفاهی و کتبی بودند، تصریح کرد: زمانی که حضرت علی (ع) پیکر مطهر حضرت زهرا (س) را از بسترشان جدا کردند، دست نوشته ای مزین به خط مبارک این بانو مشاهده کردند که وصیت نامه ایشان بود؛ البته وصایایی هم به صورت شفاهی به خانواده خود داشتند.

 

وی با اشاره به وصایای حضرت زهرا (ع) در امور مالی ادامه داد: ایشان بخشی از مال خود را به تمامی همسران نبی مکرم اسلام(ص)، صندوقچه ای به دختر جناب ابوذر و جهیزیه خود را به دخترشان، حضرت زینب (س) بخشیدند و حضرت رسول(ص) هم به صورت شفاهی در خصوص ولایت و امامت حضرت علی(ع) سفارش کردند و می خواستند در لحظه های پایان عمر خود این وصیت شفاهی را مکتوب کنند ولی عده ای که با حضرت علی(ع) مخالف بودند با متهم کردن پیامبر(ص) به خرافه و سکرات مرگ اجازه ندادند ایشان برای امت وصیت مکتوب به جای بگذارند.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خانه حضرت زهرا (س) بسیار ساده و بی آلایش بود، اظهار کرد: پیر مرد این خانه نبی مکرم اسلام(ص)، نان آور آن خانه حضرت علی (ع) و خانم خانه، حضرت زهرا (ع) بود.


حجت الاسلام بیگدلی حضرت زهرا(س) را الگوی همگان، به ویژه زنان عنوان کرد و گفت: زنان از کار خانه و خدمت و تعهد نسبت به همسر و فرزندان فرار نکنند زیرا کار جهاد است و امروزه این مسئله کمرنگ شده است، در حالی که بر اساس تعالیم دینی، همسرداری و انجام کارهای خانه برای زن مانند جهاد در راه خداست که حضرت زهرا(س) این بعد از جهاد را به خوبی برای زنان معنا کرده اند.


وی با اشاره به این که حضرت زهرا(س) در بعد جهاد فی سیبل الله و حمایت از مقام ولایت هم برای زنان و مردان اسوه و الگو هستند، یادآور شد: ایشان جهاد را در هر دو بعد آن یعنی جهاد خانه داری و جهاد فی سیبل الله به خوبی برای مردم معنا کرده اند./968/پ202/ی

ارسال نظرات