۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۳۲۱۴۱۵
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی:

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت‌های مهم جامعه اسلامی است

خبرگزای رسا ـ حجت‌الاسلام هنرمند با بیان این که گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت های مهم جامعه اسلامی است، گفت: شهدا با نثار جان خود نقشه راه نظام و انقلاب را به روشنی نمایان کردند و سبب سربلندی ایران اسلامی در جهان شدند.
حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، عصر امروز  پنجشنبه 20 اسفندماه در آیین بزرگداشت روز شهدا که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی در اراک برگزار شد، بیان کرد: مردم و مسؤولان ایران اسلامی باید همواره ادامه دهنده راه، افکار و اهداف شهدای هشت سال دفاع مقدس باشند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان این که گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت های مهم جامعه اسلامی است، گفت: شهدا و ایثارگران با نثار جان پاک خود نقشه راه نظام و انقلاب را به روشنی نمایان کردند و سبب سربلندی ایران اسلامی در جهان شدند.

 

حجت‌الاسلام هنرمند خاطرنشان کرد: شهدای غیور ایران اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با روحیه ای خاص و جانانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند و هرگز اجازه دست درازی به خاک وطن به دشمنان داده نشد.

 

عزت ایران اسلامی مرهون از خود گذشتگی شهدا است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی عزت و افتخار امروز ایران اسلامی را مرهون از خود گذشتگی شهدا و ایثار رزمندگان و جانبازان دانست و افزود: ایثار رزمندگان به جهانیان درس استقلال و آزادگی آموخت و سبب حفظ استقلال میهن اسلامی و خنثی سازی توطئه‌های دشمن شد.

 

حجت‌الاسلام هنرمند با بیان این که خانواده‌ شهدا مظهر صبر و شکیبای هستند، خاطرنشان کرد: خانواده های شهدا نماد عقلانیت دینی و انسانی و بزرگ ترین سرمایه های معنوی انقلاب محسوب می شوند.

 

برگزاری پیش کنگره دانش‌آموزی 950 شهید دانش‌آموز استان مرکزی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در ادامه گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند 1358 به فرمان امام راحل تاسیس شد و در سال 83 نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در جلسه 544 خویش این روز را روز بزرگداشت شهدا نام گذاری کرد.

 

حجت‌الاسلام هنرمند افزود: برگزاری پیش کنگره دانش‌آموزی 950 شهید دانش‌آموز استان مرکزی در سالن امام علی اراک با همکاری اداره ‌کل آموزش و پرورش استان، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا و تعویض پرچم گلزار شهدا و آذین‌بندی سطح شهر با موضوعیت ایثار و شهادت با همکاری شهرداری اراک از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت بزرگداشت شهدا است.

 

شایان ذکر است، استان مرکزی بیش از شش هزار و 300 شهید و 12 هزار و 400 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./842/202/ب1

ارسال نظرات