۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۳۲۱۴۲۳
همزمان با ایام دهه فاطمیه؛

دومین دوره مسابقات تلاوت تقلیدی در جامعة الزهرا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد تلاوت اداره قرآن و حدیث جامعة الزهرا(س) از برگزاری دومین دوره مسابقات تلاوت تقلیدی همزمان با ایام فاطمیهدر این نهاد حوزوی خبر داد.
مسابقات تلاوت تقليدي

خانم بابا امیری، مسؤول واحد تلاوت اداره قرآن و حدیث جامعة الزهرا(س) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات تلاوت تقلیدی به مناسبت ایام فاطمیه، گفت: این مسابقات در دو گروه طلاب و اساتید جامعة الزهرا(س) و در دو بخش تلاوت سوره حشر استاد عبدالباسط (آیات 21 -23) و استاد منشاوی(آیات 22-24) انجام می‌شود.


وی افزود: از علاقه‌مندان به تلاوت کلام وحی دعوت می‌شود برای ثبت نام به دارالقرآن سیدالشهدا مراجعه کرده و یا با شماره  (32112355 ) تماس حاصل کنند.


مسؤول واحد تلاوت اداره قرآن و حدیث جامعة الزهرا(س)، تصریح کرد: این دوره از مسابقات 28 فروردین سال آینده برگزار خواهد شد و در آن بیش از هزار خواهر طلبه ثبت نام کرده اند.


خانم بابا امیری هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ درست خوانی قرآن کریم عنوان کرد و گفت: یک مبلغ باید در کنار برخورداری از بیان شیوا و اطلاعات دینی لازم بتواند قرآن کریم را نیز به خوبی تلاوت کند و اگر مبلغان از این توانمندی ویژه برخوردار باشند، خواهند توانست در امر تبلیغ نیز موفقیت بیشتری را کسب کنند.

 

وی با بیان این که در جامعة الزهرا(س) در طول ترم های تحصیلی برای طلاب خواهر دوره های تلاوت قرآن کریم در نظر گرفته شده است، افزود: خوشبختانه استقبال خواهران از این کلاس ها بسیار خوب بوده است.


مسؤول واحد تلاوت اداره قرآن و حدیث جامعة الزهرا(س) با اشاره به این که پس از برگزاری مسابقات تلاوت تقلیدی برگزیدگان این مسابقه مورد حمایت اداره قرآن جامعة الزهرا(س) قرار خواهند گرفت، ادامه داد: پیش بینی می‌شود به کمک برگزاری این مسابقات در سطح حوزه علمیه خواهران در سال های آینده شاهد تربیت مبلغانی باشیم که در همه عرصه ها از جمله علوم قرآنی و تلاوت قرآن کریم از استعداد و مهارت های بسیار خوبی برخوردار باشند.


خانم بابا امیری یادآور شد: اسوه زنان مسلمان حضرت زهرا(س) هستند و ایشان در عرصه تلاوت قرآن نیز قرآن کریم را به زیبایی فراوان تلاوت می کردند و برای زنان مسلمان که از ایشان الگو برداری می‌کنند و وظیفه تربیت نسل اسلامی را بر عهده دارند، بهتر است مانند ایشان در زمینه علوم قرآنی و تلاوت قرآن مهارت خوبی داشته باشند تا بتوانند یک خانواده قرآنی را تربیت کنند./968/302/ب2

ارسال نظرات