۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۳۲۱۴۴۱
مؤسس مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد:

ایران با تمام فشارها و توطئه ها، رشد چشمگیری داشته است

خبرگزاری رسا ـ مؤسس مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد با اشاره به این که ایران با تمام فشارها و توطئه ها، در منطقه رشد چشمگیری دارد، گفت: با وجود مشکلات و ضعف هایی که در کشور وجود دارد کلیات نظام جهوری اسلامی ایران، سالم و پاک است و با تمام مشکلات، نظام جلو می رود.
ایران با تمام فشارها و توطئه ها، رشد چشمگیری داشته است ایران با تمام فشارها و توطئه ها، رشد چشمگیری داشته است ایران با تمام فشارها و توطئه ها، رشد چشمگیری داشته است ایران با تمام فشارها و توطئه ها، رشد چشمگیری داشته است ایران با تمام فشارها و توطئه ها، رشد چشمگیری داشته است ایران با تمام فشارها و توطئه ها، رشد چشمگیری داشته است ایران با تمام فشارها و توطئه ها، رشد چشمگیری داشته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی سائلی، مؤسس مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد، امروز در همایش نقشه راه ملت که در سالن اجتماعات مدرسه علیه رضویه خواهران مشهد برگزار شد به جایگاه شخصیت امام خمینی(ره) و نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی کشورها پیشرفت های خوبی داشتند، اما ایران نتوانتسه زیاد پیشرفت کند، گفت: ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب، پا روی دم شیطان بزرگ داشت، درحالیکه برخی کشورها با آمریکا مقابله نکردند.

 

مؤسس مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد افزود: آمریکا بعد از انقلاب اسلامی ایران، مقابله با ما را آغاز کرد، 8 سال جنگ را بر ما تحمیل کرد، در حالیکه این نکته را در نظر بگیرید که آمریکا با کشورهای دیگر جنگ 8 سال را درست نکرد.

 

با تمام سختی ها و توطئه ها ایران در منطقه پیشرفت چشمگیری دارد
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که با تمام سختی ها و توطئه ها ما پیشرفت چشم گیری داشتیم، گفت: اکنون عراق همراه ایران است، 150 نماینده پارلمان عراق با ایران هستند، کشورهایی چون یمن، بحرین، سوریه با ایران هستند، به همین علت یمن را می کوبند و سوریه چون همراه ایران است، زمین نخورده است.

 

مؤسس مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد، گفت: عربستان روزی 30 میلیون بشکه نفت تولید می کند تا بازار را اشباع کند و ایران نتواند برای فروش نفت خود مشتری پیدا کند. می بینید که عربستان خودزنی می کند تا به ایران ضربه بزند.


37کشور، داعش ار از لحاظ مالی تامین می کنند
حجت الاسلام سائلی با اشاره به این که 37 کشور، داعش را از لحاظ مالی تأمین می کنند، گفت: در این وضعیت و با وجود سختی هایی که جمهوری اسلامی ایران با آن ها دست و پنجه نرم می کند، این نظام توانسته، امنیت و استقلال خود را حفظ کند.

 

وی ابراز داشت: ما انتخابات را انجام دادیم و مردم به هر فردی و لیستی که دوست داشتند رأی دادند و بجاست این نکته را متذکر شد که از لحاظ سیاست خارجی الحمدلله ما وضعیت خوبی داریم.

 

این استاد حوزه علمیه قم گفت: کشور ترکیه تورم خود را یک رقمی کرده است، اما گرفتار نابرابری و نا عدالتی شده و به دامن اسرائیل رفته است.

 


حجت الاسلام سائلی گفت: مشکلات و ضعف هایی است، اما نظام جهوری اسلامی ایران، خیلی سالم و کلیات نظام سالم و پاک است. خداوند برکت داده است و با تمام مشکلات نظام جلو می رود  و در حال حرکت و پیشرفت است.

 

ادبیات و محتوای شعرهای امام خمینی کمتر از حافظ نیست
وی به عظمت و شخصیت والای امام خمینی(ره) اشاره و ابراز داشت: ادبیات و محتوای شعرهای امام خمینی(ره) کمتر از شعرهای حافظ نیست. امام خمینی(ره) در عرفان دارای نظریه هستند.

 

این استاد حوزه علمیه قم به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) اشاره و ابراز داشت: آثار فلسفی امام خمینی(ره)عمق دیدگاه امام خمینی(ره) را نشان می دهد، این شخصیت بزگوار مفسرآن کریم نیز بودند و باید به این مهم اشاره کرد که ایشان مفسری قوی بودند، با خواندن تفسیرسوره حمد ایشان، به خوبی مشخص می شود که گوینده مفسر بزرگی است.

 

مؤسس مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد گفت: فقیه بودن امام خمینی(ره) نیز دیگر بعد وجودی شخصیت ایشان است و آثار و برکاتی که پیدا شده و امام خمینی(ره) قیام به آن ها کردند به خاطر بعد فقاهتی ایشان است.

 

گستره ولایی ولی فقیه
حجت الاسلام سائلی گفت: شیعه بر این مساله معتقد است که تمام قلمرو وگستره ولایی که برای پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) بوده است، به فقها منتقل می شود، یعنی مشروعیت حقوقی تصرف در اموال و اعراض و نفوس.

 

وی افزود: در تاریخ داریم که میرزای شیرازی فتوا می دهد که استعمال تنباکو در حکم محاربه با امام زمان(عج) است، ایشان می فرمایند: «الیوم استعمال توتون و تنباکو بای نحو کان در حکم محاربه با امام زمان(عج) است.»، سخن این عالم گرانقدر اعتبار دارد، درحالیکه فیلسوف چنین قدرتی ندارد.

 

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: ما اعتقاد نداریم که ولی فقیه معصوم است، اما اگر گناه او به اندازه ای کوچک باشد که به عدالت آسیب وارد نکند، ایرادی ندارد و این نکته را باید متذکر شد که فقیه وقتی نظام تشکیل می دهد از یک سلسله ابزارهایی استفاده می کند که میزان خطا و اشتباه او را کاهش می دهد، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و مجمع تشخصی مصلحت نظام، بازوان او هستند./1309/202/ب1

ارسال نظرات