۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۳۲۱۴۶۱
مدیر پایگاه اینترنتی فقاهت تأکید کرد؛

لزوم فعالیت تبلیغی طلاب در عرصه رسانه و فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ مدیر پایگاه اینترنتی فقاهت گفت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با برگزاری مسابقات در زمینه وبلاگ‌نویسی در موضوعات سیاسی، فرهنگی و علمی، طلاب را به فعالیت تبلیغی در عرصه رسانه و فضای مجازی تشویق کرده و در وب‌سایت‌های خود، وبلاگ‌های موفق حوزویان را تبلیغ کند.
سيد حسين منافي

حجت‌الاسلام سید حسین منافی مدیر پایگاه اینترنتی فقاهت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: در دنیای امروز، اکتفا به وسایل تبلیغی قدیمی امری ناپسند شمرده می‌شود اما این بدان معنا نیست که به طور کلی، روش‌های قدیمی تبلیغ ترک شوند.

 

این مبلغ اینترنتی حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که نباید در استفاده از فضای مجازی دچار افراط و تفریط شد، افزود: هرچند که فضای مجازی به لحاظ گستره کار و آسان بودن انتقال مطلب قابل مقایسه با شیوه‌های قدیمی نیست اما تأثیر ارتباط مستقیم به مراتب بیشتر از تأثیر فضای مجازی است.

 

وی ادامه داد: اگرچه برخی از طلاب جسته و گریخته وارد فضای مجازی شده‌اند اما باید مراقب باشند که به سبب مشغولیت در فضای مجازی، از کسب علم محروم نشوند؛ مدت مشخص و محدودی را به تبلیغ در فضای مجازی اختصاص دهند.

 

حجت‌الاسلام منافی ابراز کرد: طلبه‌ای که مسلح به سلاح علم نباشد، نمی‌تواند آن‌طور که شاید و باید در فضای مجازی مؤثر باشد؛ حتی ممکن است به خاطر کمی دانش یا کج فهمی از شریعت، ، ناخواسته لطمه‌ای به دین وارد کند.

 

وی یادآور شد: طلاب از فعالیت پراکنده در فضای مجازی پرهیز کرده و به صورت تخصصی در رشته علمی و تبلیغی خاصی، به فعالیت در وبلاگ‌ها، سایت‌ها و سایر عرصه‌های رسانه شوند.

 

مدیر پایگاه اینترنتی فقاهت عنوان کرد: تمرکز داشتن بر رشته تخصصی واحد در عرصه رسانه، کیفیت بیشتری به فعالیت تبلیغی طلاب می‌دهد در حالی که کار پراکنده، از کیفیت و عمق تحلیل‌ها می‌کاهد.

 

حجت‌الاسلام منافی گفت: طلاب در فعالیت‌های تبلیغی خود، تنها به رشته‌هایی بپردازند که درآن‌ها تخصص دارند؛ طلبه‌‌ای که در فقه و اصول تخصص دارد وارد عرصه کلام نشود و طلبه‌ای که اهل سیاست نیست، وارد تحلیل‌های سیاسی نشود.

 

این مبلغ اینترنتی حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ فعالان مجازی و طلبه‌هایی که قصد راه‌اندازی وب‌سایت و وبلاگ دارند، با سایر هم فکران خود مشورت کرده و فعالیت خود را گروهی پیش ببرند تا لغزش‌ها کاهش یافته و مطالب اتقان بیشتری یابد؛ در غیر این‌صورت اقدامشان استمرار نخواهد یافت.

 

وی تأکید کرد:‌ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با برگزاری مسابقات در زمینه وبلاگ نویسی در موضوعاتی همچون سیاسی، فرهنگی و علمی طلاب را تشویق به فعالیت تبلیغی در عرصه رسانه و فضای مجازی کند و در وب‌سایت‌های خود، وبلاگ‌های موفق حوزویان را تبلیغ کند.

 

حجت‌الاسلام منافی عنوان کرد: شایسته است که در دوره مقدمات حوزه‌های علمیه، درس مختصری در راستای آموزش کلیات فضای مجازی ارائه و شرکت در آن الزامی شود تا بدین شکل، طلاب با بصیرت و مهارت کافی وارد عرصه تبلیغ اینترنتی شوند.

 

وی در پایان به اهداف خود برای راه‌اندازی پایگاه اینترنتی «فقاهت» اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در این پایگاه، مطالبی همچون مقالات دینی، نکات فقهی و اصولی، داستان فقها و تطبیقات فقهی و اصولی درج می‌شود تا سایر طلاب و عموم علاقه‌مندان از آنان استفاده کنند./997/ت302/ی

ارسال نظرات