۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۲۱۴۸۰
رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان:

حضرت فاطمه زهرا هویت‌ساز زنان جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان، حضرت فاطمه زهرا(س) را هویت‌ساز زنان جامعه دانست و گفت: زنان جامعه باید زندگی حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند و توقعاتشان در حد مقدورات خانواده هایشان باشد.
ايام سوگواري حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، بر الگوگیری و الگوپذیری جوانان و نوجوانان از زندگی‌نامه ائمه اطهار به ویژه فاطمه زهرا (س) تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین عوامل معیار عفاف و حجاب را شناخت و الگوبرداری از سیره رفتاری حضرت زهرا(س)است.


حجت الاسلام فروزان نژاد ادامه داد: تربیت مادران با سیره و سلوک فاطمی و منش اخلاق‌مدارانه این بانو، نیاز جامعه دانست.


رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان، تبعیت بی‌چون و چرا از خط ولایت را یکی از شاخصه‌های رفتاری حضرت زهرا(س) ذکر کرد و ابراز داشت: این بانوی گرانقدر، همواره حامی و طرفدار حق و حقیقت و نظام امامت و ولایت بود.


حجت الاسلام فروزان نژاد با بیان اینکه حجاب در اسلام به معنای پرده نشینی نیست تصریح کرد: حجاب، پوششی معقول برای جلوگیری از فساد، و حفظ کرامت زن است.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه حجاب محدودیت ساز نیست بلکه ایجاد مصونیت می کند گفت: حجاب فقط برای زنان نیست و برای مردان نیز ضروری به نظر می رسد.


رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان با تاکید بر اینکه از بین رفتن حجاب در جوامع کنونی نماد رشد و پیشرفت نیست ابراز داشت: بی حجابی و بدحجابی نماد عقب ماندگی و غربزدگی کشورهای اسلامی است.


وی با اشاره به برخی از مناقب این بانوی بی‌نظیر اسلام گفت: حضرت زهرا(س) در راه اسلام جانفشانی کرد و با شجاعتی بی‌نظیر در راستای دفاع از حریم ولایت گام برداشت.


حجت الاسلام فروزان نژاد ابراز داشت: با توجه به شخصیت علمی و جهادی حضرت زهرا(س) ضروری است تا زنان جامعه اسلامی از این بانوی گرانقدر پیروی کنند.


رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، سیره عملی حضرت فاطمه(س) را بهترین عامل برای رهایی از کج‌روی‌ها و انحرافات عنوان کرد.


وی با تاکید بر اینکه اگر زندگی اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار دهیم قطعا دنیا در چشم ما بسیار ناچیز است


حجت الاسلام فروزان نژاد در پایان تصریح کرد: زهرای مرضیه(س) با این که حریم عفاف و حجاب را به طور کامل رعایت می‏کرد، در عین حال، در بحرانی‏ترین حوادث سیاسی و اجتماعی، حضور داشت./851/202/ب3

ارسال نظرات