۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۳۲۱۴۸۲

برگزیدگان جشنواره سراسری «ترنم آسمانی» در تبریز معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره سراسری آواها و نواهای دینی که با عنوان «ترنم آسمانی» در تبریز برگزار شد، در نهایت برگزیدگان خود را شناخت.
ترنم آسماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین جشنواره سراسری آواها و نواهای دینی که با عنوان «ترنم آسمانی» در تبریز برگزار شد، امروز با تجلیل از برگزیدگان نهایی به کار خود پایان داد.


بنابر این گزارش، بر اساس اعلام هیأت داوران ضمن تقدیر از تمامی گروه های حاضر در جشنواره 6 گروه اول تا سوم در دو بخش همخوانی و تواشیح معرفی شدند.


در بخش همخوانی قرآن کریم گروه العباد به عنوان گروه اول از استان  خوزستان، گروه ثقلین به عنوان گروه دوم از یزد و گروه  الاحرار از همدان به عنوان گروه سوم معرفی شدند. در بخش تواشیح (مدیحه سرایی) نیز گروه بصائر از استان اصفهان، گروه ثامن‌الحجج از یزد و گروه بشری از آذربایجان شرقی به عنوان گروه سوم معرفی شدند.


همچنین پدر محمدسعید سعیدی‌زاده، شهید مهاجر الی‌الله از گروه تواشیح «باقرالعلوم» استان آبادان، خانواده شهید مهاجر الی‌الله استان آذربایجان‌شرقی، حاج وحید غفران‌نیا، استاد حزباوی و داود زمانی‌آذر و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره محمدحسین بلاغی، علی محرمی، مهدی محمدزاده، اکبر شوقی، میثم ناعمی و عباس زارع تجلیل به عمل آمد.


گفتنی است، این مراسم معنوی با طنین آوای دلنشین قرآن، از سوی استاد سعید طوسی، قاری بین‌المللی قرآن همراه بود که آیاتی چند از سوره مبارکه فاطر را قرائت کرد که شور و حال معنوی بسیاری میان حضار ایجاد کرد./935/103/ب3

ارسال نظرات