۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۳۲۱۴۸۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خبرداد؛

ارسال 178 اثر به دبیرخانه جشنواره آواها و نغمه های دینی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از ارسال 178 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری آواها و نغمه های دینی « ترنم آسمانی » خبر داد.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی امروز در اختتامیه جشنواره ترنم آسمانی در تبریز با بیان این‌که دبیرخانه جشنواره از اوایل سال‌جاری کار خود را آغاز کرده بود، اظهار داشت: 178 اثر به دبیرخانه ارسال شد که با حصور داوران بین المللی این طرح‌ها داوری شده و در نهایت 40 اثر به مرحله نهایی راه یافت.


وی با بیان این‌که جشنواره در شش بخش تواشیح، همخوانی، ابتهال، تولیدات استودیویی، تولیدات آکاپلا و بخش ویژه برگزار شد، خاطرنشان کرد: جشنواره «ترنم آسمانی» با موضوع آواها و نواهای دینی در شش بخش برگزار ‌شد که اجرای همخوانی قرآن کریم، اجرای تواشیح و اجرای ابتهال بخش‌های حضوری و زنده این جشنواره را تشکیل می‌دهند.


صفی پور ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره ضمن نشر و گسترش هنر جمع‌خوانی قرآن کریم، ارزیابی و ساماندهی فعالیت‌های گروه‌های تواشیح، تولید آثار فاخر همسرایی در مضامین مختلف مذهبی و دینی، ارتقاء سطح فنی فعالان عرصه تواشیح، مدیحه‌سرایی و ابتهال بوده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیاناین‌که جشنواره از سلسله جشنواره‌های قرآنی آیات بوده است، تصریح کرد: همچنین تشویق و حمایت از گروه های تواشیح و مبتهلین در رده‌های مختلف به منظور تولید آثار متنوع و جهت دهی به فعالیت ها و تولید آثار جمع خوانی قرآنی از دیگر اهداف جشنواره بود.


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که دو سال است که در اسفند ماه و در آستانه ایام فاطمیه میزبان برگزاری مراسمات قرآنی هستیم، گفت: اجرای این مسابقات اثر ماندگار خواهد داشت به طوری که اجرای تنها یک برنامه قرآنی در سال، می تواند برای یک سال یک استان را بیمه کرده و از نعمت های مختلف بهره مند سازد.


وی با ارائه پیشنهادی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری برنامه های این چنین در تبریز تاکید کرد: پیشنهاد می کنیم که ما در آذربایجان شرقی همه ساله اسفندماه میزبان یکی از رویدادهای قرآنی کشور باشیم، باید زمینه گسترش فرهنگ قرآنی را در وضعیت کنونی دنیا که بیشترین هجمه ها برای زدودن ذهن قشر جوان متمرکز شده، فراهم کنیم.


گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تجلیل از برگزیدگان جشنواره سراسری ترنم آسمانی، از پدر مرحوم سعیدی‌زاده عضو گروه تواشیح باقرالعلوم که در حادثه منا به دیار باقی شتافته بود، تجلیل به عمل آمد./935/پ202/ب3

ارسال نظرات