۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۲۱۵۰۴
آیت الله دری نجف آبادی:

تحقق اقتصاد مقاومتی خواسته مهم رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از خواسته های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: یکی از فصول مهم اقتصاد مقاومتی که معظم له به عنوان سرفصل پویایی اقتصادی و خروج از رکود تورمی بر آن تاکید دارند، قطع وابستگی به نفت است که از مسیر بالندگی صنعت و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی و برنامه های کارشناسی و تحول آفرین محقق می شود.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در خطبه های نماز جمعه اراک، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مجلس خبرگان، به تشریح سخنان ایشان در جمع اعضای این مجلس پرداخت و گفت: ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان جهان در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان اسلام، مهمترین خواسته مقام معظم رهبری است.

 

قرآن و سنت نبوی سرمایه های تمدن اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی وحدت و همبستگی مسلمانان را تنها راهکار رفع مسائل و مشکلات مسلمانان از نگاه مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: سرمایه های تمدن اسلامی قرآن و سنت نبوی هستند و مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید با بکار گرفتن این سرمایه های گرانقدر در مسیر تحقق وحدت و یکدلی بکوشند.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت جریان های تکفیری و ضد اسلامی در منطقه اظهار کرد: حضور این جریان ها و البته اسراییل در منطقه خاورمیانه نتیجه ترس دشمنان از وحدت مسلمانان است و متاسفانه برخی دولت های اسلامی نیز با حمایت از این جریان ها آب در آسیاب دشمن می ریزند.

 

 پویایی اقتصادی و خروج از رکود تورم و قطع وابستگی به نفت

امام جمعه اراک با بیان اینکه مقام معظم رهبری از وضع رشد علمی و اقتصادی کشور ناراضی بودند، بیان کرد: توسعه صنایع در همه نقاط کشور به خصوص استان های صنعتی مانند مرکزی نیاز به بازتعریف علمی و حمایت های ویژه دارد و مبنای حرکت باید بر الگوی اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

 
آیت الله دری نجف آبادی تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از خواسته های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: یکی از فصول مهم اقتصاد مقاومتی که معظم له به عنوان سرفصل پویایی اقتصادی و خروج از رکود تورمی بر آن تاکید دارند، قطع وابستگی به نفت است که از مسیر بالندگی صنعت و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی و برنامه های کارشناسی و تحول آفرین محقق می شود.

 

 دانشگاه ها در تحقیقات و پژوهش های خود اقتصاد مقاومتی را محور قرار دهند

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زمانی اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا می کند که همه کارها از روش علمی، صحیح و در زمان مناسب خود انجام شود، در غیر این صورت نمی توانیم به این امر دست پیدا کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر توجه دانشگاه ها به تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: مراکز علمی و آموزشی باید در تحقیقات و پژوهش های خود اقتصاد مقاومتی را محور قرار داده و از طریق برقراری ارتباط موثر با صاحبان صنایع مسیر را برای دستیابی به اهداف اقتصادی هموار کنند.


صنایع برای حضور در این بازارها راهی جز ارتقای کیفیت تولید ندارند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یکی از راهکارهای حضور در بازارهای جهانی را حفظ کیفیت محصولات عنوان کرد و افزود: در استان مرکزی صنایع بسیاری وجود دارد که متاسفانه به دلیل عدم رعایت کیفیت محصول نتوانسته اند جایگاه خوبی در بازارهای جهانی کسب کنند یا از این بازارها جا مانده اند و صنایع برای حضور در این بازارها راهی جز ارتقای کیفیت تولید ندارند.

 

آیت الله دری نجف آبادی احیای فرهنگ ایرانی واسلامی را یکی دیگر از دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی با توسعه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ایمان و اعتقادات جوانان ما را نشانه رفته اند که می طلبد مسؤولان فرهنگی کشور برای مقابله با توطئه های دشمنان برنامه ریزی های کاربردی داشته باشند

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه بر برنامه ریزی موثر برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: دشمنان به طرق مختلف به دنبال ضربه زدن به کشور هستند و یکی از این راه ها حمله به اعتقادات و ایمان جوانان ماست که از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دنبال می شود.

 

شایان ذکر است، تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و توصیه بانوان به الگوگیری از ایشان، هفته احسان و نیکوکاری، هفته منابع طبیعی و لزوم حفاظت و حراست از محیط طبیعی، سالروز تشکیل بنیاد شهید، سالروز وفات سید احمد خمینی و رحلت آیت الله کاشانی از دیگر موارد مورد اشاره امام جمعه اراک بود./842/201/ب3

ارسال نظرات