۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۲۱۵۰۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

دل بستن به بیگانه با هدف حل مشکلات، مصداق بارز نفوذ است/ سخنان رهبر معظم انقلاب از فرهنگ ناب اسلامی نشأت می گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری دل بستن به بیگانه با هدف حل مشکلات را مصداق بارز نفوذ دانست و گفت: دشمن تلاش می کند نوع نگرش و تحلیل مسؤولان را به سمت بیگانه سوق بدهد به گونه ای که در تحلیل های خودشان برون نگر بشوند و همه چیز را به بیرون گره بزنند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: سخنان روز گذشته رهبر انقلاب همانند دیگر بیانات ایشان، صریح، شفاف، حکیمانه و دلسوزانه و توأم با تواضع و خشوع بود.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که مسؤولان باید کلمه کلمه سخنان رهبری را مدنظر و توجه قرار بدهند، تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب نشأت گرفته از اسلام و فرهنگ ناب اسلامی است.

 

وی اقتصاد مقاومتی، علم باوری و به دنبال کسب علم رفتن و سلطه علمی پیدا کردن و مصون سازی فرهنگی را سه موضوع اصلی سخنان دیروز رهبر انقلاب عنوان کرد و افزود: نفوذ در بین مردم و مسؤولان و تغییر افکار و عقاید آن‌ها یکی از نقشه های بسیار مهم و خطرناک امروز دشمن است که رهبر انقلاب بارها بر روی آن تأکید کردند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، دل بستن به بیگانه با هدف حل مشکلات را مصداق بارز نفوذ دانست و تصریح کرد: دشمن تلاش می کند نوع نگرش و تحلیل مسؤولان را به سمت بیگانه سوق بدهد به گونه ای که در تحلیل های خودشان برون نگر بشوند و همه چیز را به بیرون گره بزنند.

 

این مقام مسؤول با انتقاد از کسانی که تعامل با دنیا را به صورت غلط برای مردم تبیین می کنند، خاطرنشان کرد: این روزها به گونه ای از تعامل با دنیا سخن می گویند که گویا 37 سال است که جمهوری اسلامی ایران دور خود حصار کشیده و هیچ گونه ارتباطی با بیرون نداشته است در حالی که این گونه نبوده و ما از ابتدای انقلاب تا کنون با دنیا ارتباط داشته ایم.

 

خطیب جمعه شهرکرد تأکید کرد: البته همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تعامل با همه دنیا امکان پذیر است جز آمریکا و اسرائیل زیرا این ها مستکبرترین و جنایت کارترین ها در دنیا هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در همین زمینه به مذاکرت هسته ای ایران با 1+5 و آمریکایی ها اشاره و خاطرنشان کرد: این همه مذاکره شد و حرف زدند و روی کاغذ یک چیزهایی نوشته شد اما آیا در عمل و روی زمین اتفاقی افتاد؟ نه تنها هیچ حرکتی صورت نگرفت بلکه بر تحریم ها و شیطنت های آمریکایی ها افزوده شد.

 

وی تصریح کرد: آمریکایی ها در واقعیت و از اساس با اصل نظام و انقلاب ما مخالف هستند اما در ظاهر می گویند که با چهار چیز جمهوری اسلامی ایران یعنی، انرژی هسته ای، حمایت ایران از جبهه مقاومت، صنایع دفاعی و وضعیت حقوق بشر در این کشور مخالفت و مشکل داریم که متأسفانه برخی ها در داخل می گویند که همان طور که بر سر مسائل هسته ای مذاکره کردیم می توانیم بر روی مسائل و مشکلات دیگر هم مذاکره کنیم.

 

امام جمعه شهرکرد با طرح این سؤال که بر سر مسائل هسته ای با دشمن مذاکره کردیم چه چیزی نصیب ما شد؟ تصریح کرد: این مذاکرات جز آن که همه چیز کشور را به این مسأله گره زد و دشمن را جری تر کرد و دانش و دستاوردهای علمی ما را از ما گرفت دستاورد و نتیجه قابل توجه و قبولی نداشت.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه 26 اسفند سال 73 سال‌روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی فرزند امام راحل (ره) را یادآور شد و گفت: این مرد بزرگ با مجاهدت های خودش حق بزرگی بر دوش ملت ایران دارد علاوه بر آن که ولایت مداری و درک درست او از راه امام نیز از بالندگی ها و افتخارات این شخصیت عظیم محسوب می شود.

 

خطیب جمعه شهرکرد با تسلیت به مناسب فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س)بانویی قهرمان و صالحه است که تمام هستی و جان خودش را در راه دفاع از اسلام و ولایت فدا کرد./9457/201/ب3

ارسال نظرات