۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۳۲۱۵۱۲
عراقچی با امام جمعه تبریز دیدار کرد

آیت الله شبستری: نتایج و آثار برجام باید برای مردم ملموس باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر امور خارجه، مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان در سفر یک روزه به تبریز با آیت الله مجتهدشبستری دیدار و گفت‌وگو کرد.
عراقچي آيت الله شبستري آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان امروز در دیدار با آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تشریح روند اجرای برجام و عمل به تعهدات متقابل اظهار داشت: برجام موانع را برداشت و فضا را برای توسعه کشور آماده کرده است.


عراقچی با بیان این‌که نتایج برجام در عمل به تدریج خود را نشان خواهد داد؛ گفت: روابط پولی با بانک های خارجی و مناسبات تجاری و اقتصادی با شرکت ها و کشورهای خارجی بر مبنای اعتماد صورت می گیرد و این امر زمان بر و مستلزم فضای اطمینان بخش است.


وی با بیان این‌که همه باید در کشور کمک کنند تا سرمایه گذاران خارجی با فضای اعتماد ایجاد شده در کشور فعالیت کنند، افزود: شرکت های خارجی تحت تأثیر اظهارات دولتمردان کشور خود قرار نمی گیرند واین فضای اعتماد و اطمینان بخش است که آنان را به سرمایه گذاری در ایران تشویق می کند.


معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر این‌که باید از فرصت های پیش رو استفاده کنیم و بقیه راه بستگی به همت و حرکت خودمان دارد، خاطرنشان کرد: برجام فضا را آماده کرد و بدون اغراق قدرت اول منطقه، ایران است که این دستاوردها به برکت خون شهدا و نصایح بزرگان به دست آمده است.


وی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبری، گفت: به دنبال واردات نیستیم و معتقدیم رفت و آمد هیأت های غربی به کشورمان باید با همکاری های مثبت و سرمایه گذاری همراه و فناوری وارد کشور شود. اقتصاد کشور باید اقتصادی مقاومتی باشد تا در مقابل هر گونه فشار خارجی دوام بیاوریم.


همچنین آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در سخناین با تأکید بر تلاش‌های چند ماهه تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در روند مذاکرات با طرف غربی اظهار داشت: نتایج برجام باید ملموس باشد و مردم آن را احساس کنند.


وی تأکید کرد: قدرت دفاعی و موشکی ایران همانگونه که پیش از این نیز بر آن تأکید شد، قابل مذاکره نیست، هر چند طرف غربی هیچ‌گاه راضی به ارتقای توان نظامی و دفاعی ایران نبوده است./935/د101/ج

ارسال نظرات