۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۲۱۵۲۵
همزمان با ایام فاطمیه؛

تأثیر سبک سیره فاطمی بر جوامع شیعی در حرم رضوی تبیین می شود

خبرگزاری رسا ـ سلسله نشست های «در سایه سار رضوان» سخنرانی ویژه خواهران است که در ایام فاطمیه با محور سبک سیره فاطمی و تأثیر آن بر جوامع شیعی برگزار می شود.
سخنراني خواهران در حرم رضوي

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص برنامه های ویژه خواهران در ایام فاطمیه، اظهار کرد: سلسله نشست های «در سایه سار رضوان» سخنرانی و حلقه معرفت ویژه خواهران است که هر روز در دو نوبت صبح و عصر در رواق های دارالاجابه و دارالحمه دایر می شود.

 

وی افزود: حجاب نماد ولایت، خطبه فدکیه حضرت زهرا، همسرداری در مکتب فاطمی، اثرات فاطمیه بر جامعه اسلامی و شیعی، حضرت فاطمه در کلام خدا، بانوان فاطمی منتظران ظهور از جمله موضوعاتی است که قبل از نماز ظهر در رواق دارالاجابه تبیین می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی مطرح کرد: در نوبت عصر نیز قبل از اقامه نماز مغرب احکامی چون وجوب شرعی حجاب، آرایش زن، حکم حرف زدن و معاشرت و راه رفتن با نامحرم، امربه معروف ونهی ازمنکر، وضو و شرایط انجام آن و وسواس در جمع خواهران بیان می شود.

 

وی عنوان کرد: نقش فاطمیه در تربیت جان انسان و جامعه حضرت فاطمه خیر کثیر، ضرورت تبیین فاطمیه در جامعه، محور قرار دادن محبت اهل بیت برای نزدیکی دل های مسلمانان، در نوبت صبح در رواق دارالحکمه تبیین و تشریح می شود.

 

حجت الاسلام حسینی حجاب و عفاف در سیره حضرت زهرا، پرورش خلاقیت فرزندان در سیره حضرت زهرا، ترویج سیره حضرت زهرا و نقش الگوئی حضرت زهرا را از دیگر موضوعاتی بیان کرد که در این رواق تشریح می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی مطرح کرد: احکامی از جمله تاتو، کاشتن ناخن، نگین، مژه، لاک، خواندن نماز با پوشش وجوب شرعی حجاب، آرایش زن، حکم حرف زدن و معاشرت و راه رفتن با نامحرم، استفاده از طلا برای آقایان و خواندن نماز نیز قبل از نماز مغرب در رواق دارالاجه بیان می شود.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: سخنرانی و بیان احکام برای خواهران از سوی استادان حوزه علمیه خوهران چون خانم ها کاشی، جنابی، اله دادی، عرفاتی، آشفته، خسروی، میرحسینی، هاشمی انجام می شود./1308/302/ب3

ارسال نظرات