۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۳۲۱۵۳۹

برگزاری 80 حلقه معرفت در حرم رضوی ویژه ایام فاطمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام فاطمیه قریب به 80 حلقه معرفت ویژه عموم زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) دایر می شود.
حلقه معرفت

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به برگزاری حلقه های معرفت در ایام فاطمیه اظهار کرد: حلقه های معرفت به طور مجزا ویژه خواهران و برادران در رواق های امام خمینی(ره)، دارالحکمه، دارالاجابه، مدرسه پریزاد واقع در مرکز پاسخ گویی حرم رضوی دایر می شود.

 

وی بیان کرد: «حلقه های معرفت برادران» با محورهای اخلاقی، تربیتی و عقیدتی، پرسش و پاسخ قرآنی، بررسی عظمت قدر و شأن والای فاطمیان و اخلاق فاطمی؛ انفاق و ایثار برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: «حلقه های معرفت خواهران» در این ایام نیز با محور های عزاداری فاطمیه، نگاه و پوشش، امر به معروف، سبک و سیره فاطمی، زیارت، تقلید و خمس برگزار می شود.

 

پرسمان دینی

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: سلسله جلسات پرسش و پاسخ «پرسمان دینی» در آخرین هفته سال با موضوع «خدا محوری در سیره فاطمی» پس از نماز مغرب و عشاء در مدرسه پریزاد برگزار می شود.

 

وی مطرح کرد: موضوعات این هفته «بررسی آیات در فضیلت حضرت زهرا»، «معرفی حضرت زهرا از زبان حضرت امیرمؤمنان»، «تربیت فرزند از منظر حضرت فاطمه»، «خدامحوری در سیره حضرت زهرا» و «بایسته های نشاط در خانواده از منظر قرآن» است.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: حجت الاسلام کشاورز، احمد امین نیا، حجت الاسلام نصیری، حجت الاسلام طباطبایی و فیض آبادی کارشناسان این هفته سلسله جلسات پرسش و پاسخ «پرسمان دینی» است.

 

جوانه های معرفت

وی از برگزاری روزانه 16 حلقه معرفت و جوانه های معرفت خبر داد و گفت: دو جلسه از این حلقه‌ها با نام «جوانه‌های معرفت» در حاشیه حلقه های معرفت خواهران جهت اطمینان خاطر و بهره وری بیشتر بانوان شرکت کننده دایر می شود.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: جلسات مشاوره گروهی این هفته با موضوعات «تربیت و تحکیم خانواده در سیره فاطمی» و «تربیت فرزند در سیره فاطمی» طی روزهای یکشنبه و دوشنبه  23و 24 اسفندماه تشکیل می شود./1308/302/ب3

ارسال نظرات