۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۲۱۶۰۹
استاد زبان عربی مرکز زبان حوزه مطرح کرد؛

نقش حوزه در آموزش زبان عربی/ اشتیاق طلاب برای یادگیری زبان عربی افزایش یابد

خبرگزاری رسا ـ استاد زبان عربی مرکز زبان حوزه با بیان این‌که در امر آموزش زبان به طلاب، 70 درصد حوزه مقصر است و 30 درصد طلاب تقصیر دارند، گفت: سیستم آموزش حوزه باید به گونه‌ای عمل کند که طلاب مشتاق به یادگیری زبان عربی شوند.
آموزش زبان در حوزه علميه

حجت‌الاسلام مهدی حجر، استاد زبان عربی مرکز زبان حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که یادگیری زبان عربی برای طلاب امری ضروری است، گفت: هر طلبه‌ای باید حداقل چهار ترم عربی را بگذراند.

 

وی افزود: کسی که زبان عربی یاد بگیرد، قواعد ادبیات عرب را راحت‌تر درک می‌کند و بهتر می‌تواند از کاربردهای آن استفاده کند.

 

استاد زبان عربی مرکز زبان حوزه با بیان این‌که یکی دیگر از اثرات زبان عربی درک بهتر مفاهیم قرآن و ادعیه است، اظهار داشت: طلبه‌ای که بر زبان عربی مسلط باشد می‌تواند در امر تبلیغ نیز اثرگذارتر واقع شود و ارتباط گسترده‌تری با مخاطبان ایجاد کند.

 

حجت‌الاسلام حجر با تأکید بر این‌که برای یادگیری زبان عربی هیچ زمانی دیر نیست و محدودیتی وجود ندارد، ادامه داد: هر فردی که زودتر بر این زبان مسلط شود کارآیی بیشتری نیز خواهد داشت و راحت‌تر می‌تواند این زبان را یاد بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: یادگیری زبان عربی و دیگر زبان‌ها نیازمند همت بالا است و شخص می‌تواند با استفاده از فرصت‌های مفید هر چند کوتاه، زبان را یاد بگیرد.

 

استاد زبان عربی مرکز زبان حوزه با اشاره به تأثیر دانش زبان عربی در فهم متونی همچون قرآن، تصریح کرد: کسی که بر زبان عربی مسلط باشد معنا و مفهوم قرآن را بهتر می‌فهمد و درک می‌کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در امر آموزش زبان به طلاب، 70 درصد حوزه مقصر است و 30 درصد طلاب تقصیر دارند، گفت: سیستم آموزش حوزه باید به گونه‌ای عمل کند که طلاب مشتاق به یادگیری زبان عربی شوند.

 

حجت‌الاسلام حجر افزود: متأسفانه از لحاظ تعلیم زبان عربی، پشتیبانی و ... سیستم حوزه ضعیف عمل کرده و یارای طلاب نبوده است، که امیدواریم این مسأله برطرف شود./907/ت302/ی

ارسال نظرات