۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۳۲۱۶۱۹
آیت الله شبستری:

عمل به فریضه زکات موجب فقرزدایی خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: اگر ثروتمندان زکات خود را پرداخت کنند، در جامعه فقیر باقی نمی ماند و برای تحقق این هدف باید فرهنگ سازی انجام شود.
آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مسؤولان مناطق پنج گانه شورای زکات کشور، با تأکید بر اهمیت زکات از دیدگاه آیات قرآنی، احادیث و روایات وارده، اظهار داشت: پرداخت زکات آثار و برکات مهمی در جوامع اسلامی به دنبال دارد.

 


وی با بیان این‌که عمل به فریضه زکات موجب فقرزدایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکید قرآن بر ضرورت پرداخت زکات به خاطر آن است که پرداخت زکات موجب تطهیر مال و تزکیه روح انسان می شود، باید دانست که عمل به فریضه زکات مانند نماز و روزه واجب است.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که زکات در امور عام المنفعه با توجه به شرایط مکانی و زمانی در ساخت بیمارستان، درمانگاه، مسجد، مدرسه و راه مصرف می شود، گفت: قرآن موارد مصرف زکات را در هشت مورد مشخص کرده که البته بستگی به تشخیص و اولویت افراد صاحب نظر آن جامعه دارد.

 


آیت الله شبستری با بیان این‌که فقرا در ضرورت رسیدگی و اولویت اول مصرف زکات هستند، تصریح کرد: اگر ثروتمندان زکات خود را پرداخت کنند، در جامعه فقیر باقی نمی ماند و برای تحقق این هدف باید فرهنگ سازی انجام شود و رسانه ها بیشتر برای این کار تلاش کنند.

 


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که آثار و برکات زکات در دنیا و آخرت حتمی است، افزود: نتایج دنیوی و اخروی زکات باید برای مردم تبیین شود و از طرف دیگر گزارش کاری سالانه زکات اعلام شود تا مردم از تاثیرات مثبت زکات در عمران و آبادانی جامعه خبردار شوند.

 


وی با اشاره به این‌که ارائه گزارش از موارد مصرف زکات در مناطق مختلف مردم را در عمل به این فریضه واجب الهی ترغیب خواهد کرد، گفت: پرداخت زکات برای دل شکستگان و افرادی که نمی توانند زندگی خود را تامین کنند، مصداق عمل صالح است.

 


آیت الله شبستری با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و ضرورت رسیدگی به وضعیت معیشتی فقرا و نیازمندان خاطرنشان کرد: چه خوب است عموم مردم در این روزها به فکر همسایه‌های فقیر خود نیز باشند تا فرا رسیدن سال جدید برای همگان نشاط و شادی به همراه داشته باشد./935/202/ب1

ارسال نظرات