۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۳۲۱۶۹۱
امام جمعه بندرلنگه:

توجه به نظام خانواده در اولویت برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرلنگه با اشاره به اولویت برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توجه به نظام خانواده از اولویت برنامه های این کانون ها باشد.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سید محمد جواد رکنی امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، اعضای این کانون را آبادگران معنوی مساجد خواند و با اشاره به نقش موثر امام جماعت در راهبری فعالیت های فرهنگی مساجد، گفت: امام جماعت باید زودتر از همه به مسجد وارد شود و به عنوان آخرین نفر از مسجد خارج شود.

 

وی با اشاره به فلسفه تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد، کانون ها را ابزار وسیله ای برای عمران معنوی و رونق خانه های خدا یاد کرد و افزود: احیای کارکردهای متنوع مساجد هدف اصلی جذب جوانان است.

 

امام جمعه بندرلنگه بر بهره گیری کانون ها از روش های جذاب و شیوه های نوین در راستای جذب کودکان و نوجوانان به مساجد تاکید و تصریح کرد: باید امروز کودکان را جذب مساجد کنیم تا در جوانی نیز شاهد حضور آنها در مساجد باشیم.

 

وی با اشاره به خصوصیات مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، دانش و آگاهی کافی، دارا بودن احساس مسؤولیت و خلاقیت را از اهم این ویژگی ها برشمرد و گفت: مدیران کانون های فرهنگی هنری از اصل مشورت با افراد آگاه، باتجربه و اهل فن غافل نشوند.

 

حجت الاسلام رکنی با اشاره به اولویت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توجه به نظام خانواده را از اهم این اولویت ها ذکر کرد.

 

وی با تاکید براینکه مدیران کانون ها و ائمه جماعات باید ذوق تربیتی داشته باشند، بیان کرد: برخی از جوانان در زمینه هایی نظیر اطلاعات عمومی، ادبیات فارسی، خطاطی و ... دارای ضعف هایی هستند که ضروری است کانون های فرهنگی هنری در این موضوعات نیز ورود پیدا کنند.

 

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در بخش پایانی سخنان خود، اخلاص را یکی از عوامل موثر در کار فرهنگی ذکر کرد و ابراز داشت: نیرویی موثر است که با حداقل امکانات، بهترین برنامه ها را ارائه دهد و این امر باید مدنظر ائمه جماعات و مدیران کانون ها قرار گیرد./851/202/ب1

ارسال نظرات