۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۳۲۱۶۹۲
کارشناس مسائل مذهبی:

بالاترین آیه در شأن حضرت زهرا، آیه تطهیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرعلایی با بیان این که بالاترین آیه در شأن حضرت زهرا(س) آیه تطهیر است، گفت: طهارت روح و نفس ارزش بسیار والایی برای انسان است.
بالاترین آیه در شأن حضرت زهرا، آیه تطهیر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید عبدالله میرعلایی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مراسم عزاداری فاطمیه که در خیابان شریعتی اصفهان برگزار شد، گفت: سه صفت نیکو و ارزشمند است که اگر انسان آن را در حد کم هم داشته باشد بسیار ارزشمند است و برای انسان طهارت و پاکی به همراه می آورد.

 

وی ادامه داد: این سه صفت شامل عقل و علم، دین، عبادت و بندگی است که حضرت زهرا(س) این سه صفت را در بالاترین حد خود داشتند و کسی بودند که پیامبر اکرم (ص) تمام خوبی ها را در ایشان یک جا می دیدند.

 

حجت الاسلام میرعلایی بیان داشت: وقتی که یک انسان از طهارت روح و روان برخوردار باشد این اهمیت بالا و ارزشمندی دارد، در قرآن کریم حدود دو هزار آیه راجع به اهل بیت آمده است که این یعنی یک سوم آیات قرآن درباره اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت است.

 

کارشناس مسائل مذهبی، اظهار داشت: از میان این دو هزار آیه بالاترین و با عظمت ترین آیات در شان اهل بیت "آیه تطهیر" است که به طهارت و عصمت اهل بیت اشاره دارد، برخی از مفسران معتقدند که این آیه 6 بار بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده ولی در قرآن یک بار آمده است.

 

وی، ابراز داشت: طهارت روح و نفس ارزش بسیار والایی برای انسان است، جسم را آب و شهادتین پاک می کند ولی برای طهارت و پاک شدن باطن نیاز به انجام یک سری اعمال است، وقتی روح طهارت نداشته باشد پاکی جسم فایده ای ندارد.

 

حجت الاسلام میر علایی گفت: از جمله چیزهایی که طبق آیات قرآن سبب طهارت روح می شود وضو گرفتن است، وضو برای پاکی روح است و این که برخی می گویند برای پاک شدن جسم است اشتباه است چون قبل از وضو باید اعضای وضو پاک باشند و اگر بدن نجس باشد و وضو بگیریم جسم پاک نمی شود.

 

وی اظهار داشت: طبق آیه 6 سوره مائده از اعمالی که سبب طهارت باطن می شود رفت و آمد و ارتباط داشتن با مسجد و شرکت در نماز جماعت است، در روایتی از معصومین داریم که رفتن به مسجد 8 خاصیت دارد که یکی از آن ها این است که مانع گناه کردن می شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: توبه کردن از موارد دیگری است که سببب طهارت روح و روان انسان می شود، اگر بخواهیم یک نمونه کامل از انسانی که هم دارای طهارت جسم و هم طهارت روح بود مثال بزنیم کسی را بهتر از حضرت زهرا(س) نمی توانیم پیدا کنیم و بالاترین آیه در شان ایشان همان آیه تطهیر است./869/202/ب1

ارسال نظرات