۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۳۲۱۶۹۸
استاد حوزه علمیه قم:

شهدا اسناد حقانیت انقلاب و تثبیت نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر شهید سند محکمی برای حقانیت انقلاب و تثبیت نظام اسلامی است، گفت: برای تداوم و تقویت نظام اسلامی باید مسیر و هدف شهدای اسلام و انقلاب همچنان در بطن جامعه ما جاری و ساری باشد.
حجت الاسلام دهقان- مراسم وداع با شهداي گمنام- بجنورد حجت الاسلام دهقان- مراسم وداع با شهداي گمنام- بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام حسین دهقان، استاد حوزه علمیه قم، شنبه شب در مراسم وداع با چهار شهید گمنام که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان در محل مسجد انقلاب بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهدا در اسلام و نظام دینی، اظهار کرد: انقلاب و نظام اسلامی ما برای پیروزی، استقرار و استمرار خود شهدای زیادی را تقدیم کرد که امروز هر کدام از این شهیدان به عنوان یک سند برای حقانیت انقلاب و تثبیت نظام اسلامی محسوب می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه هر شهید دوران هشت سال دفاع مقدس با خون خود مهر محکمی بر سند انقلاب و اسلام زده است، افزود: امروز برای تداوم و تقویت قدرت و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و امام راحل نیازمند حرکت در مسیر شهدا هستیم.

 

حجت‌الاسلام دهقان ادامه داد: ایثار و شهادت در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی‌ترین ارزش‌هایی است که می‌تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی رسانده و والاترین برکات را برای آن جامعه به همراه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه پیام و آرمان‌های شهدا به علت عظمت مرتبه‌ای که شهدا به آن دست یافته‌اند عالی‌ترین و بهترین پیام برای جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: پیام و هدف شهدا از جنس پیام و هدف انبیای الهی و اولیاءالله است به همین دلیل نیز می‌توانند در جامعه اسلامی منشأ برکات فراوانی باشند.

 

حجت‌الاسلام دهقان با اشاره به اینکه شهدا در شمار برگزیدگان و فرزانگان نسل‌های خود محسوب می‌شوند، اضافه کرد: مهم‌ترین پیام شهیدان برای نسل‌های بعد از خود، پیمودن راه مستقیم اسلام و حرکت در مسیر عزت، استقلال، آزادی و آزادگی و سعادت و سربلندی در دنیا و آخرت است.

 

وی با بیان اینکه اگر پیام شهدا به خوبی درک شده و در جامعه اجرا شود بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه ما مرتفع می‌شود، افزود: باید مسؤولان و متولیان دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی برای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت و اهداف شهدا در جامعه اسلامی تلاش بیشتری داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام دهقان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از راه‌های متعددی امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌های ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ شهدا و شهادت، حضور پیکر مطهر شهیدان در بین طرفداران شهدا و اقشار مختلف مردم است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم تشییع و تدفین و یادواره‌های شهدا ازجمله این راه‌ها است، اظهار کرد: مسیر و هدف شهدا مشخص بوده و آن را در وصیت‌نامه‌های خود ذکر کرده‌اند بنابراین وظیفه ما در قبال راه و روش آن‌ها روشن است.

 

حجت‌الاسلام دهقان با اشاره به اینکه شهدا برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی جان خود را تقدیم کردند، تصریح کرد: اکنون رسالت همه ما بازماندگان قدردانی عملی از این شهدا و ادامه راه پرافتخار آن‌ها است.

 

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهدا مایه غرور و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت مسلمان ایران است، گفت: باید راه شهیدان و اهداف و آرمان‌های آن‌ها برای همیشه در جامعه ما جاری و ساری باشد چرا که تداوم و تقویت نظام اسلامی در گرو حرکت در مسیر و هدف شهدای اسلام و انقلاب است./9314/202/ب1

ارسال نظرات