۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۳۲۱۷۰۵
در جمع عزاداران فاطمی مطرح شد؛

انتقاد آیت الله استادی از تلاش برخی برای تضعیف روحانیت/ داعش محصول انحراف از خط ولایت است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که نباید گرفتار برخی حرف ها درباره روحانیت شد، گفت: البته شدت و ضعف دارد اما روزی مردم را فریب دادند و از در خانه امیرمؤمنان به جایی دیگر بردند اکنون باید مراقب باشیم ما را گول نزنند و از در خانه علمای امتحان داده به جایی دیگر ببرند.
آيت الله استادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه های علمیه امشب در جمع عزاداران شب شهادت حضرت زهرا(س) در شهر مقدس قم با بیان این که معیار تشخیص حق و باطل حضرت علی و اهل بیت(ع) هستند، گفت: پیامبر اسلام فرمودند هرکس فاطمه از او راضی باشد من نیز از او راضی هستم؛ باید توجه داشت که قرآن و اهل بیت(ع) از یکدیگر جدا نمی شوند.


وی افزود: اگر کسی می خواهد دنبال علی باشد باید دنبال علی(ع) برود، سؤال از علمای اهل سنت این است که درباره روایاتی همچون« علی مع الحق و الحق مع علی» چه می گویند، مگر این روایت که هرکس فاطمه را به غضب آورد خداوند را به غضب آورده در صحیح بخاری وجود ندارد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در کتاب های اهل سنت وجود دارد که حضرت زهرا(س) از خلیفه اول خشمگین بود، اظهار داشت: انتظار شیعه این است که در عین برادری و ید واحده بودن در برابر دشمن علمای اهل سنت پاسخ دهند و تفکر را تصحیح کنند.


وی ادامه داد: این ها دعوا نیست بحث دین است، قرار است که دین الهی جوامع را به جایی برساند و تنها دین حق انسان را به جایی می رساند از این رو باید این را قبول کنند، داعش و برخی دیگر از انحراف ها به دلیل جدایی از ولایت و امامت حضرت علی(ع) شکل گرفته است.


نماینده مردم تهران در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وقتی جامعه به جای امیرالمؤمنین دنبال افراد دیگر می رود انحراف پدید می آید، ابراز داشت: اهانت به مقدس دیگران به ویژه در شرایط کنونی جایز نیست اما باید بحث و گفت وگو کرد.


وی عنوان کرد: نهج البلاغه امیر المؤمنین می تواند حکومت ها را به راهی بیندازد که ترقی کنند، اگر انسان می توانست بدون پیامبر و امام به جایی برسد خداوند پیامبر و امام نمی فرستاد؛ کدام عاقلی می گوید که احترام به قبر پیامبر شرک است، باید شکرگذار باشیم که خداوند ما را در مسیر حق قرار داده است.


آیت الله استادی با اشاره به درگذشت آیت الله اعتمادی از اساتید حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انسان مظلومیت روحانیت را در بسیاری جاها درک می کند، آیت الله اعتمادی 60 سال مدرس رسمی حوزه بود و شاگردان بسیاری داشت.


وی اضافه کرد: کسانی که درباره روحانیت تحلیل می کنند بروند خانه و زندگی ایشان را ببینند، این عالم دینی 60 سال با کمترین برداشت و هزینه از بیت المال و زندگی معمولی فقط می خواست طلاب را تربیت کند، این ها دنبال مادیات نبودند؛ مردم باید به این افراد توجه کنند نه این که کسانی را ببینند که از ارث پدرشان چیزی دارند.


عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که نباید گرفتار برخی حرف ها درباره روحانیت شد، گفت: البته شدت و ضعف دارد اما روزی مردم را فریب دادند و از درخانه امیرمؤمنان به جایی دیگر بردند اکنون باید مراقب باشیم ما را گول نزنند و از در خانه علمای امتحان داده به جایی دیگر ببرند.


وی افزود: گاهی برخی را پیدا می کنند که نقطه ضعفی داشته باشد و به اندازه ای این نقطه ضعف را بزرگ می کنند تا علاقه مردم به روحانیت کم شود؛ امام صادق(ع) برای عده ای نوشتند که اگر می خواهید عاقبت به خیر شوید نباید نعمت های الهی را در معصیت صرف کنید.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انسان نباید با چشم، گوش و نعمت های الهی نباید گناه کند، اظهار داشت: وسایلی جدیدا پیدا شده که همواره دست همه افراد از بچه تا پیرمرد است، اگر انسان خاطر جمع نیست که می تواند خود را کنترل کند باید آن را کنار بگذارد وگرنه گرفتار گناه می شود.


وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) به حضرت زهرا(س) فرمودند در محشر خداوند متعال به تو می فرماید که حاجتت را بخواه، حضرت می فرمایند شیعیانم خداوند می فرماید همه را بخشیدم،ائمه اطهار(ع) بسیار به شیعیان علاقه دارند اما ما بی اعتنا هستیم؛ اظهار علاقه شیعیان این است که به سخنان آن ها عمل کنیم.


آیت الله استادی ابراز داشت: حتی حضرت زهرا(س) دوستان شیعیان را نیز وساطت می کند، خداوند به حضرت می فرماید ای فاطمه برو بهشت هرکس دنبال تو باشد حتما بهشتی است، باید دنبال حضرت زهرا(س) باشیم و به حرف اکتفا نکنیم؛ وقتی دیگران صحنه شفاعت حضرت زهرا(س) برای شیعیان را می بییند همه کسانی که در محضر هستند آرزو می کنند که کاش فاطمی بودند؛ امروزه یکی از گرفتاری ها این است که قشر عظیمی از مسلمانان فاطمه(س) را نمی شناسند و با ایشان آشنا نیستند که در قیامت به همین دلیل حسرت می خورند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات