۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۲۱۷۲۶

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ تبیین خطبه فدکیه در ۱۰۰۰ مسجد استان خراسان رضوی، بصیرت سبب بینش قلبی می‌شود، ایجاد پایگاه های فرهنگی در ایام نوروز در شهرستان همدان، اعلام نیاز به مبلغ تویسرکان در سامانه سجام از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین کریمی، کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مساجد، بعنوان مهمترین پایگاه عبادی و فرهنگی، در تحقق و تثبیت فرهنگ دینی در جامعه نقش بسزایی دارد، از این رو با هدف ترویج معارف و سبک زندگی فاطمی در ایام فاطمیه در 1000 مسجد استان خراسان رضوی این خطبه شریف توسط ائمه جماعات مساجد شهر و روستا برای نمازگزاران شرح داده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به اهمیت و ضرورت تبیین این خطبه برای مردم افزود: معارف و سبک زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها نیاز زندگی امروز بشر است که با بکارگیری این معارف، بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های زندگی انسان حل خواهد شد.

 

بصیرت سبب بینش قلبی می‌شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با حضور در همایش هئیات مذهبی شهرستان تبریز که در محل مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، بصیرت را بینش قلبی دانست و گفت: داشتن بصیرت در کلام پیامبر اسلام(ص) و امیر مومنان علی (ع) لازمه ایمان کامل به خداوند متعال است.

 

آیت الله محسن مجتهد شبستری اظهارداشت: در کلام رسول گرامی اسلام مردم باید با بصیرت به سمت خداوند متعال حرکت کنند و در کلام امیر مومنان علی (ع) خداوندی که قابل درک نباشد پرستش نمی شود.

 

وی با اشاره به بصیرت حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: وجود صدیقه طاهره بعد از این دو بزرگوار نماد بصیرت نسبت به مسایل اسلام است.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا(س) و حمایت از امام زمانش بی نظیر است و بر همین اساس باید زندگی اجتماعی، خانوادگی و دینی ایشان به‌ویژه در بین بانوان مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله محسن مجتهد شبستری گفت:همسر داری این بانوی بزرگوار یکی از الگوهای اجتماعی است که توجه و پرهیز بانوان از تجملات با تاسی به ایشان را می طلبد.وی در ادامه سخنان خود از فعالان هیئات حسینی خواست با پرهیز از پیرایه های مذهبی در عزاداری ها نهضت عاشوراو ایام فاطمیه را به نحو درست در بین مردم مومن ترویج دهند و در این باره گفت: دشمن می داند که از کدام طریق می تواند بهترین ضربه را به ما بزند و از همین رو با استفاده از این پیرایه ها موجبات تفرقه افکنی در بین مسلمانان را فراهم می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود:باید از افتادن در دام تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی به شدت جلوگیری شود تا چهره اسلام خدشه دار نشود.

 

آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد:فعالیت 16 شبکه ماهواره ای علیه اسلام نمود همین دسیسه هایی است که دشمنان اسلام برای این دین الهی تدارک دیده اند.

 

وی همچنین پرهیز از سب و لعن مقدسات اهل سنت را بنا به فتوای رهبر معظم انقلاب حرام دانست و گفت: چنین رفتاری در هیئات مذهبی یعنی کاشتن تخم فتنه و تفرقه در بین شیعه و سنی که به هیچ عنوان به صلاح جامعه اسلامی نیست.

 

امام جمعه تبریز به برگزاری نمایشگاه های فاطمیون نیز اشاره کرد و گفت: باید این نمایشگاه ها زیر نظرعلما و روحانیون تشکیل و برگزار شود و از پیرایه های ذهنی و ساخته وپرداخته احساسات دست اندرکاران برگزاری آنها مبرا باشد.

 

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان تلاش هیئات مذهبی برای برگزاری باشکوه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و گفت: تلاش کنید مردم را به سمتی هدایت کنید که افراد ولایتمدار، در خور شأن نام آذربایجان، مدیر و مدبر را روانه مجلس کنند.

 

ایجاد پایگاه های فرهنگی در ایام نوروز در شهرستان همدان

حجت‌الاسلام جواد حیدری راد ضمن بیان این خبرافزود:تعطیلات نوروزشرایطی خاص در خود دارد واقشارمختلف مردم به سفرهای نوروزی اهمیت می دهندوازاین ایام استفاده می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام جواد حیدری راد گفت:ایجادپایگاههای فرهنگی دراین ایام خصوصادرمکان های پربازدیدتاثیرات معنوی وفرهنگی زیادی داردومی توان ازآنهابه‌عنوان مکان های آموزشی نیزیادکرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان درادامه خاطرنشان کرد:قریب به 10پایگاه فرهنگی،درمکان های پربازدیدراه اندازی خواهد شد،وتعدادی ازروحانیون در ساعتهای مختلف به سوالات عموم پاسخ می دهندودرغرفه های کودکان،آموزش های نمازوحجاب وعفاف داده می‌شود.

 

اعلام نیاز به مبلغ تویسرکان در سامانه سجام

محمد موسی جوکار کارشناس امور فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از اعلام نیاز به مبلغ این شهرستان جهت سال 1395 در سامانه سجام خبر داد.

 

جوکار گفت:طبق جدول پروژه های اعزام و استقرار جهت اعلام نیاز در سامانه سجام کلیه نیاز به اعزام مبلغ در این سامانه در مناسبتهای تبلیغی پیش رو در سال 1395 در این سامانه ثبت شد.

 

کارشناس امور فرهنگی و تبلیغ افزود:مناسبتهای اعزام پیش رو شامل اعتکاف،مبعث،مهدویت،ارتحال حضرت امام(ره) ماه مبارک رمضان،شهادت امام صادق،دهه های کرامت و ولایت و محرم،صفر،دهه فجر و فاطمیه می باشد که با 10 درصد افزایش نسبت به سالجاری،جهت سال آینده در سامانه ثبت گردیده است./1325/604/ب2

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات