۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۳۲۱۷۲۹
در نجف آباد برگزار شد؛

تشییع 2 شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، فاطمه زهرا، دو تن از شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس در شهرستان نجف آباد تشییع و در مهدیه امیرالمؤمنین یزدانشهر به خاک سپرده شدند.
شهداي گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، در سالروز شهادت فاطمه زهرا(س)، تشیع پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در یزدانشهر نجف آباد برگزار شد.

این دو شهید گمنام که در عملیات خیبر در سنین 17 و 27 سالگی به شهادت رسیدند، پس از تشییع بر دستان مردم ولایت مدار شهرستان نجف آباد در محل مهدیه امیرالمؤمنین یزدانشهر و در مقبره الشهدا به خاک سپرده شدند.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در این مراسم پیش از اقامه نماز میت، در سخنانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه گفت: در سالروز شهادت اول مظلومه عالم، حضرت توفیقی عنایت فرمودند که مردم شهید پرور و ولایت مدار این شهر میهمان دو گل پرپر و دو عزیز گمنام که در سنین جوانی به شهادت رسیدند، شدند.

وی در ادامه بیان داشت: تشییع جنازه شهدا یادآور قهرمانی، صلابت، شهامت و آزادگی ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس است و این تقدیر الهی است که شهیدان را فراموش نکنیم و در این شرایط سخت نیازمند شهدا و آرمان ها و عقاید آنها هستیم.

شهدا هادیان جامعه برای گذر از بحران ها هستند

حجت الاسلام حسناتی در ادامه درباره عظمت شهدای گمنام افزود: جامعه برای رسیدن به اوج قله های عزت و کرامت راهی جز اقتدا به شهدا ندارد و شهیدان این عزیزانی که همه هستی خود را برای شرافت، کرامت و عزت اسلام هدیه کردند، الان هدایت ما را به عهده دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: تشییع پیکر این شهدای گمنام هر بار با حضورشان در غفلت ها و فراموشی ها و غرق شدن در دنیای دون را که برای ما پیش آمده است، برطرف می کنند و شهیدان که عندربهم یرزقون هستند، نه میهمان بلکه ما میهمان این شهیدان هستیم تا مسیری را به سوی نور و رحمت الهی در این دنیا برای ما باز کنند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد درباره نقش اهل بیت در رسیدن به مقام شهادت شهدا بیان کرد: این ملت و این نظام برای رسیدن به سعادت و کرامت راهی جز تمسک به فاطمه و فرزندان فاطمه ندارد و از روزی که ملت دست به دامن حسین فاطمه شد و ندای یا مهدی طنین انداز شد، امنیت و پیشرفت این کشور بیشتر شد و اکنون در کل دنیا نام حسین زهرا مطرح است.

وی در ادامه درباره خاکسپاری این دو شهید گمنام در این منطقه بیان داشت: در زمان دفاع مقدس این شهر 110 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است و یکی از خواسته های مردم از دیرزمان استقبال و تشییع شهدای گمنام و دفن آنان در این شهر بوده است که به لطف الهی این مقبره شهدا سبب نزول رحمت های مادی و معنوی الهی برای این منطقه شود./1306/202/ب1

ارسال نظرات