۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۲۱۷۵۰
در سالروز شهادت حضرت زهرا؛

اجتماع بزرگ فاطمی در هرمزگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مسؤولان و مردم ولایتمدار استان هرمزگان در مساجد و تکایا برگزار شد.
همايش بانوان زهرايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) استان هرمزگان غرق در ماتم و عزا شد و عزاداران هرمزگانی با حضور در دسته جات سینه‌زنی و زنجیر زنی در مساجد و تکایا، عزادرای کردند.

 

عزاداران هرمزگانی سپس در صحن مبارک امامزاده سیدمظفر(ع) تجمع و به صورت منسجم عزاداری کرده و سپس به قرائت زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) گوش جان سپردند.

 

مراسم عزاداری در شب شهادت این بانو و همچنین روز شهادت با حضور حجت الاسلام علم الهدی و مداحان هرمزگانی در صحن مبارک امامزاده سیدمظفر(ع) برگزار و سخنرانان پیرامون فضائل اخلاقی و سبک زندگی فاطمی مطالب مبسوطی را بیان کردند.

 

همچنین در امامزاده شاه محد تقی(ع) و امامزاده سیدکامل(ع) در بندرعباس نیز مراسم عزاداری با حضور حجت الاسلام سهرابی روحانی اعزامی از قم و مداحان بندرعباسی برگزار شد.

 

گفتنی است عاشقان و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در 13 شهرستان‌ استان هرمزگان پیش از ظهر امروز با برپایی مجالس روضه خوانی و سینه زنی و نوحه خوانی، ارادت خود را به حضرت زهرا (س) نشان دادند.

 

بازاریان هرمزگانی نیز با نصب پرچم سیاه بر سردرب مغازه و بازار در سوگ شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) نشستند و عشق و ارادت خود نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) را با برگزاری مجالس عزاداری نشان دادند.

 

یادآور می‌شود، برنامه شام غریبان حضرت فاطمه زهرا (س) همراه با سخنرانی حجت الاسلام علم الهدی روحانی اعزامی و مداحی مرثیه سرایان هرمزگانی در بقاع متبرکه و مساجد و تکایا برگزار می‌شود./851/202/ب1

ارسال نظرات