۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۳۲۱۷۸۱
کارشناس مذهبی:

ندای فاطمی ملت ایران از مرزهای ایران گذشته است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امروز فاطمه زهرا(س) دنیا را مدیریت می کند و ندای فاطمی شهدای ما و ملت ایران از مرزهای ایران اسلامی گذشته و به گوش جهانیان رسیده است.
حجت الاسلام نورالدين زنديه حجت الاسلام نورالدين زنديه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام نورالدین زندیه مسؤول دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق(ع) عصر امروز در مراسم خطبه خوانی فدکیه در سالن شهدای بسیج سپاه کاشان با اشاره به این که امام زمان(عج) فرمود، مادر من اسوه من است، گفت: امروز باید دید چند درصد از آن چیزهایی را که امام زمان(عج) دوست دارد، ما به آن عمل می کنیم.

 

به گفته وی، به همان درصد و میزانی که ما امام زمان را می شناسیم به همان درصد هم می توانیم با امام زمان(عج) ارتباط برقرار کنیم.

 

وی افزود: افرادی که تا نام امام حسین(ع) را می شوند اشک شان سرازیر می شود، به همان درصدی که در وجودشان حسینی هستند و براساس آنچه که در بیرون حسینی عمل کردند، دل آنها نیز حسینی شده و اشک آنها از دل شان دستور گرفته و بیرون بیاید.

 

به گفته وی، وقتی متوجه می شوی چشمه اشکت خشک شده و هرچه تلاش می کنی جاری نمی شود، باید متوجه شوی، هنوز معرفت در دل تو شکل نگرفته است و یک جای کار مشکل دارد.

 

حجت الاسلام زندیه با تأکید بر این که امام زمان جهان را دارد مدیریت می کند و اهل احسان است، گفت: امروز فاطمه زهرا(س) نیز دنیا را دارد مدیریت می کند و ندای فاطمی شهدا و ملت ایران از مرزهای ایران اسلامی گذشته و به گوش جهانیان رسیده است.

 

وی افزود: امیرمومنان(ع) به گونه ای رفتار کرد که برای خیلی ها شبهه شد که بالاخره علی(ع) حق است یا کسانی دیگر حق هستند، بنابراین امیرمومنان(ع) که احسان کرد با او اینگونه برخورد شد، اگر امیرمومنان(ع) احسان کرد به خاطر خدا و ایثار و مصلحت و دین و فاطمه زهرا(س) احسان کرد.

 

مسؤول دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به این که سوریه وضعیت مناسبی نداشت و شناخت آنچنانی از دین نداشت اما از راه صدور انقلاب اسلامی، تشیع علوی به سوریه رسید، گفت: از طرف دیگر یک طایفه و یک ایل از سوی سید حسن نصرالله در جنگ 22 روزه شیعه می شوند.

 

حجت الاسلام زندیه یاد آور شد: شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه نیز به گونه ای عمل کرد که به یک باره 10 میلیون نفر شیعه شدند و از این 10میلیون نفر، 5 میلیون نفر در پیاده روی اربعین حسینی امسال شرکت کردند و پیاده روی شیعیان نیجریه به عنوان دومین پیاده روی شیعیان بعد از پیاده روی کربلا به ثبت رسید.

 

وی افزود: همه این رخداد ها و پیاده روی ها، یک حرکت مهدوی است برای این که بتوانیم آنچه را که امام زمان می فرماید تشخیص داده و عمل کنیم، بنابراین باید مانند سید حسن نصرالله از خود بگذریم تا بتوانیم نام امیرمومنان(ع) را در لبنان و سوریه احیا کنیم.  

 

مسؤول دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق(ع) افزود: حق این بود که انقلاب اسلامی صادر شود که صادر هم شد چرا که خون شهدای بسیاری به پای شجره طیبه انقلاب اسلامی ریخته شده است.

 

وی افزود: شهدا کارخودشان را کردند و رفتند، و امروز نوبت ما است تا مقابل دشمنان اسلام که قصد دارند به شیعیان تهمت بزنند تا جلو پیشرفت شیعه و اسلام را در جهان بگیرند، بایستیم.

 

به گفته وی، دشمنان اسلام تلاش می کنند تا با اختلاف بین شیعه و سنی و ایجاد تنش و جنگ بین شیعه و سنی، از دل این دو فرقه، وهابیت و بهایی درست کنند تا آنها را مشغول کنند تا خودشان به اهداف شان برسند.

 

حجت الاسلام زندیه در ادامه با اشاره به این که اهل تسنن وهابیت را قبول ندارد یاد آور شد: در ایام محرم در خارج از کشور با چشمان خودم مشاهده کردم اهل سنت با ایستگاه های صلواتی برای امام حسین(ع) یک دهه را خیرات می دادند، اما وهابیت به بهانه شروع ماه محرم جشن می گرفتند.

 

وی افزود: برخی از قدرت های زر و زور قصد دارند اهل سنت را از شیعه و شیعه را از اهل سنت دور و به طرف خود بکشند تا شیعه قریب و تنها شود، اما شهدا و رهبر معظم انقلاب نگذاشتند و مدافعان حرم به همراه برادران اهل سنت، در کنار هم و در دفاع از حرم به شهادت رسیدند و امروز وضعیت به گونه ای است که اهل تسنن در درون خود احساس شیعه بودن می کند، بنابراین باید مراقب بود تا با وحدت بین شیعه و سنی زمینه نابودی وهابیت فراهم شود.   

 

شایان ذکر است، بزرگ ترین اجتماع فاطمی کاشان، همراه با خطبه خوانی فدکیه به همت مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان امسال برای هشتمین سال متوالی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با نوای حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان، همراه با تشییع نمادین پیکر مطهرحضرت فاطمه زهرا(س) عصر امروزدر سالن شهدای بسیج سپاه کاشان برگزار شد.

 

قابل ذکر است، خطبه فدکیه یکی از خطبه های مشهور است که در آن شرایط حساس و خطیر از سوی حضرت زهرا(س) ایراد شده است و حضرت زهرا(س) در محاجّه ای با خلیفه اول و پس از آن خطاب به مهاجران، انصار و مردم مسجد، به دفاع از حریم ولایت، با استدلال آیات الهی و منطق رسا پرداخت، در این خطبه فلسفه احکام و دستورات عملی که یک مسلمان به آن موظف است تبیین شده است./1307/202/ب1

ارسال نظرات