۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۳۲۱۷۸۵
مدیر حوزه علمیه استان قم:

حضرت فاطمه حجت بالغه خداوند در دفاع از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام فرخ‌فال حضرت فاطمه(س) را مدافع ولایت خواند و گفت: حضرت فاطمه(س) بعد از پیامبراکرم(ص) از خواصی بودند که با تمام وجود در کنار ولایت ایستادند و از حریم ولایت دفاع کردند و ایشان حجت بالغه الهی برای افرادی است که در زمینه دفاع از ولایت کوتاهی کنند.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

حجت‌الاسلام احمد فرخ‌فال، مدیر حوزه علمیه استان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) بارها شخصیت حضرت فاطمه(س) را به عنوان حورا مطرح می‌کردند و حورا براساس روایات صحیح به معنای این است که جنبه‌های عرشی، معنوی و آسمانی ایشان بسیار فراوان و قوی بوده است.

 

وی حضرت فاطمه(س) را الگوی زندگی بشریت خواند و ابراز داشت: حضرت فاطمه‌(س)، نوری است که در عرش الهی، خداوند را عبادت می‌کرده است و در شب معراج پیامبر(ص) از سوی خداوند به درختی در بهشت تزریق شد.

 

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: پیامبراکرم(ص) در شب معراج، سیبی را از آن درخت بهشتی چید و حضرت خدیجه(س) نیز از آن تناول کردند و بدین وسیله نور عرشی، آسمانی و بهشتی حضرت زهرا(س) به زمین پا نهاد.

 

حجت‌الاسلام فرخ‌فال حضرت فاطمه(س) را انسیه خواند و خاطرنشان کرد: در روایات، هدف از خلقت عالم هستی، خلقت حضرت فاطمه(س) بیان شده است که ایشان در قالب انسان متبلور شدند.

 

وی به وضعیت زنان در دوران جاهلیت و پیش از ظهور اسلام اشاره کرد و یادآور شد: در زمانی که زنان در انزوای کاملی قرار داشتند و در یک خرافه بسیار پستی که جاهلیت پیشه کرده بود، حضرت زهرا(س) به عنوان یک الگوی کامل، ظهور و بروز پیدا کردند.

 

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین تأکید کرد: با وجود این فضیلت‌ها و برتری‌ها، ایشان همچون بانوان دیگر در منزلشان به همسر و فرزندانشان خدمت می‌کردند، چنان که در روزهای پایانی عمر مبارکشان به حضرت علی(ع) عرض می‌کند که آیا همسر خوبی برایت بوده‌ام و از من راضی هستید؟

 

وی افزود: کسی این مطالب را فرموده است که محدثه است و طبق بیان امام خمینی(ره)، تنها بانویی است که جبرئیل بر ایشان نازل می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه استان قم، حضرت فاطمه(س) را مدافع ولایت خواند و تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) با همه وجود از حریم ولایت دفاع کردند و ایشان برای هر فردی که در این عالم در زمینه دفاع از ولایت کوتاهی کند، حجت بالغه الهی هستند.

 

وی یادآور شد: حضرت فاطمه(س) در روزهای آخر عمرشان از حضرت علی(ع) درخواست می‌کند که ایشان را سوار بر استر کرده و از اصحاب پیامبر(ص) برای دفاع از ولایت استمداد کنند و به آنها فرمودند که چرا از ولایت دست کشیدند؟

 

حجت‌الاسلام فرخ‌فال افزود: حضرت فاطمه(س) بعد از پیامبراکرم(ص) از خواصی بودند که با تمام وجود در کنار ولایت ایستادند و از حریم ولایت دفاع کردند./908/302/ب2

ارسال نظرات