۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۳۲۱۸۰۵
کارشناس دینی مطرح کرد؛

دین شناسی، نیاز بشر امروزی/ فروختن دین به دنیا حاصل انحرافات تاریخ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، گفت: با دقت در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام این نکته قابل درک است که علت اصلی انحراف اشخاص از مسیر مستقیم دین، این است که در مواجهه دین و دنیا متأسفانه دنیا را انتخاب کردند.
حجت الاسلام حسن پرورش، رييس عقيدتي سياسي پدافند هوايي مرکزي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، عصر امروز، در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، گفت: روایتی از حضرت مهدی (عج) نقل شده است که در آن حضرت می فرمایند: «دختر رسول خدا (ص) برای من الگوی خوبی است».

 

وی با بیان اینکه حضرت مهدی (عج) اکنون تنها انسان کامل روی زمین هستند، گفت: از این روایت متوجه می شویم که حضرت فاطمه (س) برای ما نیز باید الگو باشد و لازم است در تمام شئون زندگی از این بانوی بزرگ تبعیت کنیم.

 

حجت‌الاسلام پرورش با بیان روایاتی در باب عظمت وجود مقدس حضرت فاطمه (س)، وجود این شخصیت بزرگ را نه تنها برای مسلمانان بلکه برای کل بشریت یک فرصت تکرار نشدنی ذکر کرد و افزود: عدم توجه به چنین فرصت بسیار استثنایی، خسران بزرگی است که جبران ندارد.

 

دین شناسی از ابتدایی‌ترین نیازهای بشر است

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با بیان این‌که راه بهره برداری از وجود اهل بیت (ع) دقت در احادیث نقل شده از سوی آنها است عنوان کرد: یکی از ابتدایی ترین نیازهای بشر، از اول خلقت نیاز به دین و دین شناسی است، باید بدانیم دین شناسی در محضر فاطمه (س) به چه معناست؟ و نگاه حضرت به دین چه نگاهی است؟، زندگی آن حضرت و همه معصومین (ع) بر یک اساس است و آن این است که در مواجهه دین و دنیا، باید دین را انتخاب کرد.

 

حجت الاسلام پرورش، خاطرنشان کرد: با دقت در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام این نکته قابل درک است که علت اصلی انحراف اشخاص از مسیر مستقیم دین، این است که در مواجه دین و دنیا متأسفانه دنیا را انتخاب کردند و این اهل بیت پیامبر (ص) بودند که با از خودگذشتگی و صبر، در مقابل این انحراف ها ایستادند و متحمل مصیبت ها و سختی هایی شدند که اگرچه بسیار تلخ و تأسف برانگیز بود ولی نتیجه شیرین حفظ دین و جداسازی حق از باطل را در پی داشت.

 

وی در این خصوص به یکی از شخصیت های تاریخ اسلام به نام عبدالرحمن بن عوف اشاره کرد و گفت: این شخص که یکی از کسانی است که دارای سابقه ای درخشان در تاریخ اسلام است و حضور موثر در جنگ های تاریخ اسلام، و همراهی با مسلمانان در هجرت به حبشه را در پرونده خود دارد، متاسفانه در آزمون سخت مواجه دین و دنیا که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) برای او رقم خورد، دنیا را انتخاب کرد و نقل شده است که بعد از وفات او، قطعه های طلایی که داشت به زحمت با تبر تقسیم می شده است.

 

طلحه و زبیر دین خود را به دنیا فروختند

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی طلحه و زیبر را نیز نمونه های بسیار روشنی برای این موضوع دانست و تصریح کرد: این دو شخصیت نیز که سابقه درخشانی در پیشبرد اهداف اسلام در زمان پیامبر اکرم (ص) در پرونده خود دارند، متاسفانه با معاوضه دین با دنیا، آخرت خود را فروختند و در مقابل امام برحق حضرت علی (ع) ایستادند.

 

حجت الاسلام پرورش توجه به زندگی و علل انحراف افراد مذکور را در شناخت راه صحیح زندگی بسیار موثر خواند و گفت: باید دین را در محضر حضرت فاطمه (س) شناخت، دین شناسی در محضر حضرت فاطمه (س)، شامل تمامی حوزه های زندگی انسان است که شئونی مانند عفت، انفاق، شکرگزاری، خدا شناسی، توجه به مبدأ و معاد، از جمله آن است. 

 

وی با اشاره به غفلت جوامع اسلامی از مبنی قرآن، اظهار کرد: یکی از معضلات جوامع مسلمان امروز که علت اصلی گرفتاری آنهاست دور شدن از دین شناسی حضرت فاطمه (س)، مؤلفه های مهم دین که از جمله آن موضوعات مهمی چون حسابرسی قیامت، توجه و باور قلبی به حقیقت قرآن کریم، است مورد غفلت جوامع مسلمان امروز است.

 

آرامش حاصل تسلیم بودن در برابر خدا است

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در این خصوص به خاطره‌ای از فرزند شیخ عباس قمی اشاره کرد و گفت: فرزند این شخصیت بزرگ نقل کرده است که یک روز که پدرم در حال قرائت سوره مبارکه یس بود، وقتی به تلاوت آیات عذاب الهی و وصف جهنم در این سوره رسید ناگهان از حال رفت و بیهوش شد. 

 

حجت الاسلام پرورش در پایان، با اشاره به یکی دیگر از ویژگی اهل بیت(ع) که تسلیم و رضایت در مقابل مقدرات الهی است خاطرنشان کرد: کم شدن این ویژگی در افراد جامعه امروز ماست که سبب به وجود آمدن بسیاری از افسردگی ها و بیماری های روحی و روانی است، چرا که اگر انسان در مقابل شرایطی که برایش رقم می خورد با تأسی به اهل بیت (ع)، شکرگزار و تسلیم رضایت الهی باشد، بسیاری از مشکلاتی که در نتیجه عدم شکرگزاری برای انسان به وجود می آید از بین خواهد رفت و آرامش نخسین نتیجه تسلیم بودن در مقابل رضایت الهی است./1304/202/ب1

ارسال نظرات