۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۳۲۱۸۰۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

حضرت زهرا به خاطر ایمان قوی سیده زنان عالم لقب گرفت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اینکه پیامبر (ص) اصرار داشتند که حضرت زهرا (س) سیده نساء عالم است به دلیل وابستگی‌های خانوادگی و روابط عاطفی بین آن‌ها نبود بلکه به خاطر مایه‌های ایمانی عمیق حضرت فاطمه (س) بود.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) که در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد ضمن تسلیت این ایام، گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) سیده نساء اهل عالم و بهشت است و این مهم همه عصرها و زمان‌ها را در بر می‌گیرد.

 

حضرت زهرا (س) سیده نساء عالم است

وی در ادامه با اشاره به اینکه خدای متعال درباره حضرت فاطمه (س) سخن گفته و ایشان را ستوده است، افزود: اینکه پیامبر (ص) اصرار داشتند که این بانوی گرامی اسلام حضرت زهرا (س) سیده نساء عالم است به دلیل وابستگی‌های خانوادگی و روابط عاطفی بین آن‌ها نبود بلکه به خاطر مایه‌های ایمانی عمیق حضرت فاطمه (س) بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: درخت محبت و ولایت در خاندان عصمت و طهارت (ع) بالاترین میزان را داشته از این رو پیامبر (ص) فرموده من علی، فاطمه، حسن و حسین را دوست دارم و این علاقه به خاطر ایمان بالای این خاندان به خدای متعال به وجود آمده است.

 

امام جمعه قزوین بیان کرد: هر چه انسان‌ها اهل نماز، روزه، قرائت، ذکر و احترام به ائمه اطهار (ع) داشته باشند به همان اندازه وابستگی‌های عاطفی‌شان به یکدیگر بیشتر می‌شود و این اصلی است که برای اهل ایمان پذیرفته شده است.

 

وی در پایان به محبت بین مؤمنان اشاره کرد و گفت: خداوند فرموده مؤمنان با هم برادرند و این محبت به خاطر ایمان بالا و اهمیت آن‌ها به یاد و ذکر خدا و محبت اهل‌بیت به وجود می‌آید و هر چه ایمان مؤمنان بیشتر شود علاقه بین آن‌ها هم بیشتر می‌شود./955/102/ب1

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه

ارسال نظرات