۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۳۲۱۸۳۷
رییس دانشگاه پیام‌نور راسک:

فرهنگ ایثار و مقاومت، بقای انقلاب را تضمین می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پیام‌نور راسک با بیان اینکه اشاعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت باید در اولویت برنامه‌های نهادهای فرهنگی باشد، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، به جوانان روحیه مقاومت در مقابل وسوسه‌های دنیای استکبار را می‌دهد و بقای انقلاب اسلامی را تضمین می‌کند.
فرهنگ ايثار

محمود محمدی، رییس دانشگاه پیام‌نور راسک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: تأکید بر ارزش‌ها و آرمان‌های دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس و همچنین کسانی که بعد از دوران جنگ، با روحیه انقلابی کشور را از آسیب استکبارگران مصون داشتند باید سرلوحه فعالیت نهادهای فرهنگی باشد.


رییس دانشگاه پیام‌نور راسک اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، امروز به فضل همین شهادت‌ها و به برکت خون شهدا ملت ما، ملت سربلند و آبرومندی است و ملت‌ها آبرو و عزت را این‌گونه باید پیدا کنند.


وی افزود: یکی از کارهای فرهنگی خوبی که دانشگاه‌ها در این راستا انجام می‌دهند، اعزام کاروان‌های راهیان نور است که در قالب آن، دانشجویان از نزدیک با بازدید از مناطق عملیاتی می‌توانند حال و هوای دوران دفاع مقدس را حس کنند.


محمدی بیان کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی بخوبی به این امر واقف هستند که اگر روحیه مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان ما وجود داشته باشد، باید فکر تجاوز به خاک ایران اسلامی را از سرشان بیرون کنند، به همین دلیل با ابزارها و طرق مختلف می‌خواهند با آن مقابله کنند.ژ


وی با اشاره به اهمیت جدی گرفتن مسأله جنگ نرم، اضافه کرد: در جنگ نرم، ما نیاز به هوشیاری بسیار بالایی داریم؛ باید مدام تحرکات دشمن را رصد کنیم و با تدابیر درست و حساب‌شده، توطئه‌های آنان را خنثی کنیم.


رییس دانشگاه پیام‌نور راسک عنوان کرد: آثار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عزت و بالندگی و نشاط جامعه است و از سوی دیگر، فقدان این فرهنگ زمینه سقوط و انحطاط و ذلت جامعه اسلامی را ایجاد می‌کند.


وی در پایان افزود: دانشجویان پسر و دختر دانشگاه پیام نور راسک هم در قالب‌ کاروان‌های جداگانه در روزهای 16 و 17 اسفند به اردوی هفت روزه راهیان نور اعزام شدند که آخرین کاروان امروز به شهرستان برمی‌گردد./831/303/ب1

ارسال نظرات