۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۳۲۱۸۶۷

اعلام برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه در آستانه تحویل سال نو

خبرگزاری رسا ـ مدیر آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برنامه‌های حرم مطهر حضرت مصعومه(س) در آستانه سال تحویل به صورت خانوادگی و فردی خبرداد و گفت: این برنامه ها و تفکیک مبادی در راستای تسهیل عبور و مرور و عدم تجمع جمعیت در یک نقطه در آستانه وضع شده است.
اعلام مبادي وردي حرم حضرت معصومه در لحظه تحويل سال  نو

حجت الاسلام علی اشرف عبدی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که امسال هم مانند سال های گذشته آستان حضرت معصومه(س) در لحظه تحویل سال آماده استقبال از زائران و مجاوران بانوی کریمه و میهمانان نوروزی است، گفت: در آستانه سال جدید بیش از دو هزار خادم افتخاری و رسمی آماده خدمت رسانی به مجاوران و زائران آستان بانوی کریمه هستند.


مدیر حرم حضرت معصومه(س) با تأکید براینکه تقسیم بندی صحن ها و تفکیک مبادی تشرف زائران به حرم مطهر برای آسایش بیشتر و استفاده افزون تر مردم از آنها در آستانه سال نو انجام خواهد شد، افزود: برادران بعد از نماز صبح روز یکشنبه اول فروردین و قبل از تحویل سال می توانند از درهای یک، دو، 9، 10 ، 14 و 21 وارد و در صحن صاحب الزمان (عج) شبستان بزرگ امام خمینی(ره) و رواق های داخلی برادران مانند مسجد بالاسر و رواق شهید مطهری مستقر شوند.


وی مبادی تشرف خواهران به حرم مطهر را از درهای سه، چهار، پنج، هفت، هشت و20 عنوان کرد و ادامه داد: خواهران می توانند پس از ورود در صحن های امام رضا(ع) شبستان‌های مسجد اعظم، شبستان نجمه خاتون (نزدیک‌ترین مکان به مضجع مطهر) بالکن‌های شبستان امام خمینی و رواق های داخلی بانوان مانند رواق حضرت خدیجه و مسجد طباطبایی مستقر شوند.


حجت الاسلام اشرف عبدی تصریح کرد: زائرانی که به همراه خانواده به حرم مطهر مشرف می شوند و می خواهند لحظه تحویل سال را در کنار هم باشند می توانند پس از تشرف در صحن بزرگ جواد الائمه(ع) صحن جامع فاطمی، میدان آستانه و میدان بزرگ امام خمینی مستقر شوند.


وی یادآور شد: به منظور تسهیل عبور مرور از زائران و مجاوران تقاضا می شود از آوردن وسایلی که ورود آنها به آستانه ممنوع است خود داری کرده و قبل از تشرف به آستانه وسایل و ملزومات غیر ضروری خود را که ورود آنها به حرم ممنوع است را به امانتداری ها تحویل دهند و از بانوان تقاضا می شود برای ورود به این مکان مقدس از چادر و پوشش مناسب اسلامی استفاده کنند تا در هنگام تشرف دچار مشکل نشوند./968/ت303/ی

ارسال نظرات