۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۳۲۱۹۳۳
فاطمیه(21)

سوگواری شش هزار اردو زبان برای حضرت زهرا در قم

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره زائران غیر ایرانی از سوگواری 6 هزار اردو زبان برای حضرت زهرا(س) در حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.
فاطميه

حجت الاسلام شریعت پناهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مراسم سوگواری اردوزبانان برای حضرت زهرا(س) طبق سنوات قبل با حضور خواهران و برادران در شبستان های دو و سه مسجد اعظم برگزار شد، گفت: این مراسم به مدت چهار شب از ساعت 21 تا 24 در آستان حضرت معصومه(س) برگزار شد.


سرپرست اداره زائران غیر ایرانی با تأکید براین که هدف از برگزاری این مراسم اضافه بر زنده نگاه داشتن ایام فاطمیه، تقویت وحدت جهان اسلام و مبارزه با گروه‌های تکفیری و استکبار ستیزی است، تصریح کرد: حجت الاسلام شهنشاه سید حسین نقوی سخنران این مراسم و میرحسن میر هم مداحی این مراسم را برعهده داشت.

 

وی شعرخوانی و شرح خطبه حضرت زهرا را از دیگر برنامه های این مراسم عنوان کرد و گفت: این مراسم به همت اداره زائران غیرایرانی و با همکاری جمعی از طلاب پاکستانی مقیم قم و موسسه فاطمه زهرا پاکستان و با مشارکت مدیریت مسجد اعظم و خادمان بانوی کرامت برگزار شد.

 

حجت الاسلام شریعت پناهی حرکت دسته عزاداری را از دیگر برنامه های این مراسم برشمرد و افزود: شرکت کنندگان در این مراسم اضافه بر بهره‌مندی از سفره با برکت حضرت معصومه از بسته های فرهنگی شامل بروشور ها و کتابچه ای درباره حضرت زهرا0س) و حضرت معصومه(س) به زبان اردو نیز بهره‌مند شدند.


سرپرست اداره زائران غیر ایرانی با بیان این که متأسفانه تبلیغ فرهنگ اهل بیت در کشورهای دیگر به غیر از ایران و به ویژه کشورهای اردو زبان کم بوده و گروه های افراطی به شدت در این کشورها فعالیت می کنند، ادامه داد: برگزاری این گونه مراسم به نشر و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در سایر کشورها کمک مؤثری داشته و زمینه بیداری مسلمانان در این کشورها را فراهم می کند.


حجت الاسلام شریعت پناهی یادآور شد: در آستانه حضرت معصومه(س) برای تمامی ملیت ها و زبان های مختلف به ویژه به زبان عربی، انگلیسی و اردو برنامه برای زائران و مجاوران در نظر گرفته می شود که همین موضوع زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر ملیت‌ها و نژادهای مختلف را از برنامه های فرهنگی و مذهبی آستان حضرت معصومه(س) فراهم کرده و امید است در آینده این برنامه ها گسترده‌تر شود./968/
302/ب2

ارسال نظرات