۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۳۲۱۹۴۰
کارشناس مسائل مذهبی:

محبت و اطاعت از امام زمان موجب رستگاری انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام درستکار، با اشاره به اینکه محبت و اطاعت از امام زمان موجب رستگاری انسان می شود، گفت: معرفت امام به معنی محبت و اطاعت بی چون و چرا کردن از امام است، کسی که معرفت تام به امام زمان خود داشت حضرت زهرا(س) بود.
معرفت امام

حجت الاسلام علیرضا درستکار، کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با لزوم معرفت و شناخت امام، گفت: باید ببینیم معرفت امام به چه معنا است، آیا منظور معرفت شناسنامه ای است، معرفت شناسنامه ای لازم است ولی هدف اصلی از شناخت امام معرفت تفصیلی است.

 

وی ادامه داد: امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام رضا(ع) می فرمایند: هرکس امام رضا(ع) را آن‌گونه که حق او است زیارت کند او را به بهشت می‌برم، از ایشان پرسیدند آن‌گونه که حق او است به چه معنا است، ایشان جواب دادند یعنی بداند این امامی است که واجب الاطاعه است، پس معرفت امام به معنی محبت و اطاعت بی چون و چرا کردن از امام است.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: ما از پزشک اطاعت می‌کنیم چون پزشک را می شناسیم و می‌دانیم که نسخه پزشک برای بهبودی ما است، ولی امام را چون نمی شناسیم اطاعت نمی کنیم، کسی که معرفت تام به امام زمان خود داشت حضرت زهرا(س) بود و مقتدرانه از ولایت و امامت دفاع کرد.

 

حجت الاسلام درستکار اظهار داشت: خداوند 11 چراغ را برای مردم روشن کرد ولی مردم قدرشناس نبودند و آن ها را شکستند، پس طبیعی است که چراغ دوازدهم را در پس پرده غیبت قرار دهد، تا وقتی که همه ما خواستار ظهور امام زمان(ع) نشویم ظهور محقق نمی شود.

 

وی در ادامه گفت: معرفت و محبت به اهل بیت(ع) به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه عمل کردن به آن مهم است، عده ای هستند که معتقدند معرفت و محبت امام کفایت می کند و واجبات را انجام نمی دهند، محبت و مودت بدون اطاعت کردن ارزشی ندارد.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: ابوجهل که از بزرگان مشرکین بود قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) کنیه اش ابوالحکم بود، پدر حکمت بود و همه در مسائلشان به او رجوع می کردند، ولی بعد از بعثت اوضاعش یکباره تغییر کرد و علت آن این بود که پیامبر(ص) را دید و شناخت ولی چون به ضرر منافعش بود از رسول خدا اطاعت نکرد و در مقابلش ایستاد.

 

حجت الاسلام درستکار گفت: کسی که در مقابل امام حسین(ع) ایستاد روزی آیت الله شهر کوفه بود، زبیر مقام بالایی داشت و با شمشیر خود غم از چهره پیامبر(ص) برطرف می کرد و پیامبر(ص) به او لقب سیف الاسلام داده بودند ولی عاقبش چه شد، وهب نصرانی یک مسیحی بود که در طول عمرش یک رکعت نماز نخوانده بود ولی مسلمان شد و در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسید، این همان معرفت امام زمان است.

 

وی در پایان اظهار داشت: اگر محبت و اطاعت از امام زمان خود  داشته باشیم رستگار می شویم، شیطان در هنگام مرگ که تشنگی غلبه می کند با یک لیوان آب سراغ انسان می آید و می‌گوید کافر شو تا به تو آب بدهم، مبادا به ندای شیطان لبیک گوییم، مبادا از کسانی باشیم که در غیبت امام زمانمان جزء منتظران ولی بعد از ظهور در مقابل حضرت بایستیم./869/302/ب2

ارسال نظرات