۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۳۲۱۹۶۹
مدیر حوزه علمیه کاشان:

برخی قانونی که آن‌ها را تأیید کند، قبول دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: برخی قانونی که آنها را تأیید کند را عاری از اشکال و قانونی که آنها را رد کند را دارای اشکال می دانند که این دیدگاه در شأن یک نماینده مجلس که در رأس برخی از امور کشور است، نیست.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که برخی با تضعیف شورای نگهبان به دنبال فراهم شدن زمینه برای هجمه به این نهاد در آینده هستند، ادامه داد: آنها به دنبال تضعیف جایگاه شورای نگهبان و عدم دخیل بودن این نهاد در امر انتخابات هستند.

 

وی افزود: اگر تخریب ها علیه شورای نگهبان موجب گرفتن حق رأی نهایی از این شورای شود، تخریب ها علیه شورای نگهبان در آینده افزایش پیدا خواهد کرد و دیگران نیز جرأت تضعیف شورای نگهابن را پیدا می کنند.

 

حجت الاسلام فرجی با تأکید بر این که تخریب شورای نگهبان یک پروسه ای است تا در انتخابات آینده از آن بهره ببرند، گفت: مخالفان نظارت استصوابی شورای نگهبان، علی رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب به تخریب شورای نگهبان ادامه می دهند تا به هدف خود که تضعیف این نهاد است دست یابند.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این که مخربان شورای نگهبان به دنبال اهداف حزبی خود هستند، گفت: گروه ها و افرادی که حزبی وارد مجلس شده اند، امروزه شعار کار برای مردن و حزبی عمل نکردن می دهند و وانمود می کنند که فقط ما به فکر ملت هستیم.

 

وی با اشاره به این که افرادی با حزبی عمل کردن و تخریب شورای نگهبان به مجلس راه پیدا کرده اند و امروز شعار حزبی عمل نکردن می دهند، تأکید کرد: این شعار عوام فریبانه است.

 

حجت الاسلام فرجی با یادآوری سخنرانی نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی مبنی بر وجود اشکال در قوانین انتخابات، گفت: این افراد با همین قوانین انتخاب شده اند، از این رو باید سؤال کرد که چرا در سایه قوانینی که ایراد دارد، کاندیدا شدید.

 

تخریب شورای نگهبان به مثابه مقابل رهبری ایستادن و با هدف تقویت جناح خودی است

مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر این که افراد معترض به قوانین انتخابات، خود با این قوانین رأی آورده اند و به مجلس راه پیدا کرده اند و در طول چهار سال حضور خود در مجلس نیز هیچ ایرادی به قوانین نگرفته اند، افزود: مجلس برای قانون گذاری است، اما این آقایان زمانی که قانون در برابر شان ایستاده است به فکر ایرادات قوانین افتاده اند.

 

حجت الاسلام فرجی با بیان این که برخی هجمه شدید به قوانین انتخابات و در رأس آن به شورای نگهبان وارد می کنند، گفت: اگر ایرادی به قانون وارد باشد، باید در مجلس برای آن تصمیم گیری شود، اما این ها هیچ اقدامی در این راستا چه در دوران اصلاحات و چه در دوران اصولگراها نکردند.

 

به گفته وی، برخی قانونی که آنها را تأیید کند را عاری از اشکال و قانونی که آنها را رد کند را دارای اشکال می دانند که این دیدگاه در شأن یک نماینده مجلس که در رأس برخی از امور کشور است، نیست.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: اگر قانونی که نماینده مجلس آن را تصویب و به واسطه آن به مجلس راه پیدا کرده است را تخریب کنیم، نمی توان اسم آن را نظارت بر قانون گذاشت، بلکه تخریب شورای نگهبان، مقابل رهبری ایستادن و تقویت جناح و حزب خودی و ایستادن در برابر قوانین کشور است./1307/302/ب1

ارسال نظرات