۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۳۲۱۹۹۲

اعزام 50 مبلغ به بقاع متبرکه لرستان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف لرستان از برگزاری طرح آرامش بهاری در 46 بقعه متبرکه لرستان خبر داد و گفت: در این راستا 50 مبلغ غیر بومی در بقاع متبرکه حضور خواهند داشت.
بقاع متبرکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، صبح  امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه در بقاع متبرکه لرستان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

 

وی با بیان این که 46 بقعه متبرکه در لرستان میزبان برگزاری طرح آرامش بهاری هستند، افزود: 50 مبلغ غیر بومی از استان قم به امام زادگان استان اعزام می شود.

 

حجت الاسلام عباس زاده با بیان این که هدف از برگزاری طرح آرامش بهاری رسیدن زائران به آرامش روحی است، اظهار داشت: با برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه در تلاش هستیم کارهای فرهنگی نیز برگزار شود.

 

وی در ادامه با بیان این که طرح آرامش بهاری برای ششمین سال متوالی در استان در حال برگزاری است، گفت: در این طرح سالانه بیش ز دو میلیون بار زائر در بقاع متبرکه حضور دارند.

 

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به برگزاری خیمه های معرفت در طرح آرامش بهاری بیان داشت: خیمه های معرفت در 14 امام زاده شاخص استان برپا می شود.

 

وی در ادامه با بیان این که  87 بقعه متبرکه در استان لرستان وجود دارد، یادآور شد: در این بقاع متبرکه 108 امامزاده مدفون است.

 

حجت الاسلام عباس زاده ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل اصحاب رسانه در حوزه وقف و اطلاع رسانی و ورود خیران به این حوزه شاهد توسعه بقاع متبرکه امام زادگان استان شویم.

 

وی با بیان این که در بقاع متبرکه امام زادگان شاخص استان ویژه برنامه های عید نوروز برگزار می شود، افزود: قرائت قرآن، صلوات خاصه امام رضا(ع) و پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب از جمله برنامه های لحظه تحویل سال است./9459/202/ب1

ارسال نظرات