۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۳۲۱۹۹۸
حجت الاسلام ابوترابی:

حج نمایانگر چهره رحمانی دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نایب رئیس اول مجلس با اشاره به فرصتهای بی نظیر حج برای تحیکم وحدت اسلامی گفت: این فرصت الهی را باید پاسداشت و مسلمانان از حج برای مقابله با دشمنان اسلام و مخصوصا تکفیریها استفاده کنند و وحدت اسلامی را به نمایش بگذارند.
حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حج جایگاه والایی در دین مبین اسلام دارد، گفت: حج یکی از عوامل خودسازی معنوی در درون انسانها است و آیات و روایات متعدد به این نقش معنوی حج اشاره دارند.

 

وی با اشاره به آثار مختلف فردی، اجتماعی و سیاسی حج عنوان کرد: حج در عین آنکه یک عمل فردی است و می‌تواند انسان را به مدراج بالای معنوی برساند، یک عمل اجتماعی و سیاسی نیز است و در تحکیم برادری میان امت اسلامی نقش مهمی دارد.

 

نماینده مردم تهران رد مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطئه‌هایی که از سوی جبهه استکبار علیه مسلمانان وجود دارد، گفت: دشمن می‌خواهد با ایجاد اختلاف، اجازه ندهد امت واحده اسلامی شکل بگیرد و مسلمانان به جای توجه به دشمن اصلی، در درون دچار تشتت شوند.

 

وی عنوان کرد: در حالی که امت اسلامی با داشتن مشترکات فراوان می‌توانند بهترین نوع وحدت را به نمایش بگذارند؛ از این رو حج فرصت بسیار مناسبی برای تمرین وحدت است.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت‌های بی نظیر حج برای تحیکم وحدت اسلامی، گفت: این فرصت الهی را باید پاسداشت و مسلمانان از حج برای مقابله با دشمنان اسلام و به ویژه تکفیری‌ها استفاده کنند و وحدت اسلامی را به نمایش بگذارند.

 

وی اظهار کرد: حج باید زمینه ای باشد تا مسلمانان بیش از گذشته با چهره پلید دشمنان آشنا شوند و دشمن شناسی خود را تقویت و جبهه مستحکم و منسجمی در برابر استکبار و حامیانش ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام ابوترابی در پایان گفت: در دورانی که جبهه استکبار با ایجاد تکفیریها و داعش به دنبال خدشه وارد کردن به اسلام هستند، حج فرصتی است تا مسلمانان رحمانیت دین اسلام را به دنیا نشان دهند./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات