۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۳۲۲۰۱۴
آیت الله مکارم شیرازی:

مردم آداب و رسوم خرافی را کنار بگذارند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی چهارشنبه سوری را یک خرافه دانست و به مردم و خانواده ها توصیه کرد از این کار پرهیز و در مقابل به سنت های خوبی که از فرزانگان و گذشتگان به یادگار مانده است عمل کنند.
نخستين جلسه درس خارج فقه آيت الله مکارم در سال جديد تحصيلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت ‌الله ناصر مکارم ‌شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله اعتمادی، تصریح کرد: آن عالم بزرگوار از اساتید مسلم، ممتاز و موفق حوزه بود؛ ایشان شاگردان بسیاری را تربیت کرد و همواره دلسوز طلاب بود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به همراه طلاب و فضلای حاضر در جلسه برای شادی روح مرحوم آیت الله اعتمادی فاتحه ای قرائت کرد.

 

وی در ادامه نکات و تذکراتی را درباره چهارشنبه پایان سال ارائه کرد و گفت: از فرزانگان و گذشتگان، آداب و رسوم خوبی برای ما مانده که باید از آنها پیروی کرد.

 

وی اضافه کرد: اما آداب خرافی همچون چهارشنبه سوری هست که توسط افراد نادان وارد زندگی مردم شده است و همه باید از آن اجتناب کنند.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر این که خرافات از سوی افراد نادان مطرح شده است، مراسم چهارشنبه پایان سال را از این جمله دانست و گفت: چقدر خلاف شرع در این کار انجام می شود؛ این کارهای خطرناک باعث بروز مشکلات بسیاری برای مردم و جامعه و خود افراد می شود؛ اینها مسؤولیت الهی دارد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: افراد بسیاری به خاطر همین کارها نابینا و قطع عضو می شوند و یک عمر با تبعات و پیامدهای آن درگیر هستند؛ یکی از بدترین مصائب سوختگی است که علاج آن نیز مشکل است و تا سال ها آثار آن در بدن انسان باقی می ماند.



وی پرش از روی آتش را خرافه دانست و یادآورشد: کدام عقل سلیم اجازه می دهد که چنین کارهایی انجام شود؟ کدام آداب و سنن چنین مساله ای را اجازه می دهد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مسؤولیت والدین را در برابر فرزندان گوشزد و تصریح کرد: رسانه ها بویژه صدا و سیما نیز در برابر تبیین این خطرات نقش مهمی دارند و باید تبعات این گونه کارهای دور از عقل و منطق را برای مردم تبیین کنند. /924/پ202/ج 

ارسال نظرات