۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۳۲۲۰۱۵

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تهران یکپارچه شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران با حضور استاندار تهران و اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران با حضور استاندار تهران و اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد.

  

در این جلسه که با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، مجتبی رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام سید مهدی فقیهی معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت، حمید علی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ، غلامرضا یاوند عباسی مسوول ایثارگران وزارت کشور و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان تهران برگزار شد آیین نامه نحوه برگزاری شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران مصوب شد.

 

سید حسین هاشمی استاندار تهران و رییس شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران در این جلسه گفت : شورای فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به حضور مدیران ارشد دستگاههای اجرائی جایگاهی مناسب برای بستر سازی و هم افزائی دستگاههای اجرائی دستگاهها در خدمت به ایثارگران است .

 

استاندار تهران افزود: این شورا با استفاده از توانمندیهای اعضاء و اختیارات قانونی می تواند کارهای بزرگی در این حوزه انجام دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی فقیهی معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ ریاست محترم جمهور در تشکیل شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بر اساس مصوبات اولین جلسه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با حضور ریاست محترم جمهور در مهر ماه سال جاری ، شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت با حضور معاونین و نمایندگان تام الاختیار دستگاههای عضو تشکیل شد.

 

فقیهی افزود: در این شورا در جهت برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی میان دستگاه‌ها مصوب شد در هر استان شورای استانی فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تشکیل شود.

 

معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با تأکید بر حرکت مردمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و استفاده از ظرفیت تشکلهای علاقه مند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ترویج فرهنگ ایثار در جامعه را از جمله اهداف مهم ایجاد شوراهای استانی فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

 

حمید علی صمیمی، دبیر شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران نیز درباره مصوبات جلسه فوق، گفت: در این جلسه ضمن تصویب ترکیب اعضای جلسات طبق ماده 63 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، آئین نامه نحوه برگزاری این شورا مصوب گردید و مقرر شد جلسات شورا به صورت مستمر هر سه ماه یکبار به ریاست استاندار و با حضور مدیران ارشد دستگاهها برگزار گردد.

 

وی افزود: در این جلسه دستگاه‌های عضو موظف شدند هر شش ماه یکبار گزارش عملکرد دستگاه مربوطه را درباره ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت طبق سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و رهنمودهای معظم له به دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کنند./998/102/ب2

 

 

منبع: اداره کل اطلاع رسانی شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت

ارسال نظرات