۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۲۲۰۱۹
مشاور فرهنگی فرمانده سپاه:

دشمن از طریق فضای مجازی قصد تغییر افکار جوانان را دارد

خبرگزاری رسا ـ مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران گفت: دشمن قصد دارد تا با مدیریت ادراک ذهن جوان ها را با ابزارهای نوین تغییر دهند، در فضای مجازی ما مهاجر این شبکه ها هستیم اما جوان ها افرادی هستند که در این فضا زندگی می کنند.
حميدرضا مقدم فر، معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران در مراسم تجلیل از بسیجیان فعال در عرصه سایبری که با حضور جمعی از فرماندهان و مسؤولان سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ پیش از ظهر امروز سه شنبه 25 اسفند ماه در حسینه فاطمه الزهرا برگزار شد، با بیان اینکه در فضای سایبری و شبکه های اجتماعی در تهران فعالیت های خوبی انجام شده است، گفت: این راه نقطه عظمیت برای رسیدن به هدف است و امتداد این کار و استقامت و مجاهدت در این راه سبب نابودی دشمن و پیروزی ما خواهد شد.

 

وی افزود: ما باید این امید را از دشمن بگیریم که در تهران فتنه از سوی دشمن صورت بگیرد همان طور که در فتنه سال 88 امید دشمن را به ناامیدی تبدیل کرد و این پروژه فریب را باید دگرگون کرد، امروز در بستر فضای جنگ آنها جنگ ادراکی را با تغییر نگاه ها در کشور هدف و کشور حریف قصد دارند مدیریت کنند.

 

مقدم فر اظهار داشت: باید در این مدیریت ادارک ذهن ها را با ابزارهای نوین تغییر دهند، ابزار هایی که می تواند قشر جوان را درون خودش جای دهد، در فضای مجازی ما مهاجر این شبکه ها هستیم اما جوان ها افرادی هستند که در این فضا زندگی می کنند و آنها مهاجر نیستند.

 

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران گفت: زمانی دانشجویان را معترضان حکومت ها می دانستند امروز معتقدند در فضای مجازی جوان ها نقش مهمی دارند و باید در دنیا رسانه نوین جا باز کند، در کشور ما تلگرام 22 میلیون عضو دارد و روزانه یک میلیون 600 پیام ارسال می شود و برای همین در این فضا قصد دارند عملیات کنند و به این فضا امید دارند.

 

وی با اشاره به فعالیت های دشمن در عرصه فضای مجازی، بیان کرد: تکنیک دشمن این است که جوان ها را که در این عرصه حضور دارند به پلورالیزیمی که در دوم خرداد شروع کردند بکشانند و از طریق فضای مجازی این پیام ها را صادر می کنند، در موضوعی مثل داعش در کتاب جنگ جهانی چهارم تحلیل آنها ایجاد نفاق بین مسلمانان است.

 

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: امروز حرکت دشمن ایجاد جنگ بین شیعه و سنی است و اگر ادامه یابد حذف اسلام است همانند روزی که مسیحیت حذف شد امروز آنها اگر بخواهند اسلام را حذف کنند باید چیز دیگری ایجاد شود امروز به دنبال اسلام هراسی و مسلمان هراسی هستند اینجا است که پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و شمال اروپا و دیگری به عموم جوانان دیوار فرقه بین شیعه و سنی را شکست.

 

مقدم فر با اشاره به تعدد رسانه ها در دنیای امروز، خاطرنشان کرد: امروز هر نفر چند رسانه است و بچه هایی که در حوزه سایبری فعالیت می کنند باید صحنه را خوب متوجه شوند، در این فضا فعالیت کردن چند پیش شرط دارد اول باید به فرم و محتوا توجه شود اگر به کمیت ها متمرکز شویم کافی نیست و باید به محتوا توجه شود، گزارش رنگی و تکیه آمار کافی نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید داد و ستد را یاد بگیریم و امروز بر ما ثابت شده است که دشمن از چه فضایی استفاده می کند باید دقت شود اگر تأثیرگذار شویم باید به جمعیت های مختلف به این شبکه ها توجه شود و تنها به گروه خودمان توجه کنیم برای هیمن باید افزون بر فرم و محتوا به مخاطب و مخاطب شناسی نیز توجه شود.

 

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به پیام قرآن کریم گفت: مومنان باید در جنگ با دشمن اصول را رعایت کنند اگر در جنگ سایبری قرار گرفتیم مثل دشمن عمل نکنیم این افشاگری ها به نفع کشور نیست، باید با اتکاء به هدف قرآنی فعالیت و با صداق و درستی عمل کنیم و خداوند به این کار برکت می دهد./818/202/ب1

ارسال نظرات